TV2 Media

26% af onlinekøb starter med en tv-reklame

Søgeord, affiliate-aftaler og andre henvisningstjenester høster tit æren for onlinehandler.
I virkeligheden stammer en stor andel fra tv’s indirekte salgseffekt.

En af de digitale mediers store styrker er, at effekten af annonceringen kan aflæses straks. Klikker kunden fx på banneret?
Det kan straks være sværere at isolere salgseffekten af biograf, radio, outdoor, print og tv - fordi den er indirekte.

Effekten fra tv

Mediacom Business Science har undersøgt tv’s effekt på søgninger og affiliate-aftaler. Undersøgelsen omfatter 10 cases fra forskellige brancher.

Svaret fra analysen er entydigt:

  • Tv-investeringen har markant indflydelse på respons af søgeord og affiliate-markedsføring.
  • Effekten fra tv driver helt op til 43% af salget. 
  • Tv løfter ikke blot din digitale kampagne, det er afgørende for en betragtelig del af salget - i gennemsnit 26%.

Kontakt

Har du spørgsmål til analysen, eller er du interesseret i at høre, hvordan du kommer i gang som annoncør på TV 2, er du meget velkommen til at kontakte:

Morten Bjørn Mortensen
Head of New Business
Telefon: 30 10 03 22
mobm@tv2.dk