TV2 Media

De modne, købestærke danskere

Nogen kalder dem, ”det grå guld”, andre ”de købestærke ældre” – kært barn har mange navne. Men sagen er den, at den ældre generation har råd til at nyde deres otium, og de er gode til at forkæle sig selv. Særligt dem over 50 år, og hvad der måske vil overraske nogle er, at de i 2013 brugte rigtig mange af deres penge online.

En analyse fra FDIH og Dansk e-handelsanalyse viser, at de +50 årige stod for næsten 2/3 af det samlede forbrug på nettet sidste år. Kigger vi nærmere på alder, fordeler det sig sådan, at de 50-64 årige stod for 41% af forbruget, mens forbrugerne over 64 stod for 21%. Det er især rejser, der bliver brugt penge på.

Hvis du har en ældre målgruppe

I tv2.dks onlineunivers er det især på go.tv2.dk og nyhederne.tv2.dk, de ældre færdes. Dominerer de købestærke ældre din målgruppe, så er det oplagt for dig at tænke i særplaceringer, når du skal investere i onlinemarkedsføring.

 undefined