TV2 Media

Fire gode grunde til at købe kampagne på TV 2

TV 2s analyseafdeling bruger mange ressourcer på at dokumentere effekt, og det sker altid i samarbejde med annoncører.
Analysematerialet har efterhånden vokset sig så stort, at vi nu kan tillade os at udlede nogle generelle konklusioner på baggrund af de mange ROI (Return-On-Investment)-beregninger.

Fire gode grunde

Med udgangspunkt i 90 cases fordelt over en lang række brancher præsenterer vi her fire gode grunde til at køre en kampagne på TV 2:

  1. Tv sælger bedst - tv skaber størst volumen i salget og leverer det største bidrag til bundlinjen - langt bedre end fx printannoncer og tilbudsaviser.
  2. Tv lever længst - effekten af tv varer længere end andre medier. Det kan ses på salget.
  3. Tv kan sælge alt - uanset branche kommer investeringen altid hjem. Langvarige forbrugsgoder har i gennemsnit en ROI på 8,3. Mens kortvarige forbrugsgoder opnår en ROI på 4,8. Gennemsnittet er 6,6 på tværs af brancher. Med andre ord: Du får din investering mere end seks gange igen på tv.
  4. Tv har en sikker investering - investeringen betaler sig allerede på kort sigt. 94% af kampagnerne har en ROI over 1.

Kontakt

Har du spørgsmål til analysen, eller er du interesseret i at høre, hvordan du kommer i gang som annoncør på TV 2, er du meget velkommen til at kontakte:

Morten Bjørn Mortensen
Head of New Business
Telefon: 30 10 03 22
mobm@tv2.dk