TV2 Media

Bilka fik succes med regionale onlinekampagner

Bilka ønskede mere viden om deres online-kampagner, og formålet var at teste, hvilken værdi de kunne tillægge online-investeringen.

 

ONLINE - EN SUND INVESTERING

En selvstændig analyse af annonceringen i Region Syddanmark viste, at online bestemt kan sende kunder i butikken.

Bilka opnåede bl.a.: 

  • Mer-trafik på én procent, hvilket svarer til 10.500 ekstra kunder.
  • Betragtelig meromsætning svarende til 21 gange pengene igen i Region Syddanmark.
  • Online-annoncering skabte den næsthøjeste ROI  - på niveau med tv.

Bilka fik med testen bekræftet, at investering på online-mediet gavnede forretningen, og at de med fordel kan fortsætte med online-annoncering. 

10.500 ekstra kunder Mer-trafik svarende til
21 x pengene igen Meromsætning
TV 2 Analyse

Kontakt

Har du spørgsmål til casen, eller er du interesseret i at høre, hvordan du kommer i gang som annoncør på TV 2, er du meget velkommen til at kontakte: 

Morten Brandenborg
Forretningsudvikler
Telefon: 20 24 37 89
morb@tv2.dk

 

26% af alle onlinekøb starter med en tv-reklameNørregade Bolcher