TV2 Media

Spangsberg fik gang i flødebolle-fabrikken 

 

I 2014 besluttede Spangsberg Chokolade at søsætte en ny kampagne for at styrke kendskabet til både brand og produkt – og i sidste ende styrke salget af flødebollerne. Spangsberg udviklede i samarbejde med reklamebureauet LoweFriends en reklamestrategi og i samarbejde med TV 2 en mediestrategi, hvor der over tre uger kørte tre reklamefilm på TV 2s kanaler. 

Resultaterne var overbevisende:

  • Uhjulpet kendskab steg fra 9-23% på tværs af regioner og målgrupper.
  • 60% nævnte Spangsberg som en kendt flødebolleproducent.
  • Spangsbergs omsætning steg med 211%. 

9% → 23 % Uhjulpet kendskab
60% Kendskab til Spangsberg
+ 211% Omsætning
TV 2 Analyse

Gennem et tæt samarbejde mellem Spangsberg Chokolade og TV 2 Media nåede Spangsberg sit mål og fik gang i flødebolle-fabrikken.

Kontakt

Har du spørgsmål til casen, eller er du interesseret i at høre, hvordan du kommer i gang som annoncør på TV 2, er du meget velkommen til at kontakte:

Jesper Lindahl Kristiansen
Sales Manager
Telefon: 30 17 31 16
jkri@tv2.dk

Dirty DancingUnibet