WEB-TV: Levende billeder og engagerende reklamer

"Vi vil også være den største danske kommercielle udbyder af levende billeder digitalt".

 

DEN PROCES ER ALLEREDE I GANG

I annonceøjemed har WEB-TV længe været en fast del af medieplanen, og dokumentationen viser, at WEB-TV supplerer traditionelt tv på smukkeste vis ved at skabe yderligere dækning i størrelsesorden 4-6 dækningspoint. Vi føler imidlertid ikke, at vi udnytter mediets fulde potentiale, og dermed skeles der ikke rigtig til mediets mange interaktive muligheder.

Disse muligheder sætter TV 2 nu fokus på. Muligheder som kan bruges enkeltstående eller som en del af en større tværgående kampagneplan.

Interaktive videoer giver brugeren mulighed for at interagere med reklamen direkte i annoncen og mulighed for selv at sammensætte og ændre budskabet. Uden at forlade annoncen. Annoncen kan fx give brugeren mulighed for at vælge at se ekstra materiale eller dykke dybere ned i ét produkt fra produktudvalget.

Potentialet i interaktive annoncer – kombineret med udbredelsen af WEB-TV – berettiger til, at der kigges nærmere på platformen og investeres ressourcer i at udvikle engagerende kampagner.

Cases fra USA dokumenterer flotte resultater for interaktive videoer målt op mod traditionelle pre-roll-annoncer: Målingerne viser et større engagement, bedre budskabsforståelse, højere brand awareness og større købssandsynlighed hos brugeren ved denne type annoncer.

 

Kontakt os KONTAKT

Er du interesseret i at høre, hvordan du kommer i gang med WEB-TV på tv2.dk, er du meget velkommen til at kontakte: 

Anette Frisk
Client Manager
Telefon: 30 10 01 48
anef@tv2.dk