TV2 Media

1 million danskere streamer tv-indhold hver uge - spændende indsigter fra den nye seer-måling.

Den nye seer-undersøgelse fra Kantar Gallup giver en bedre måling af den digitale sening af tv-programmer på pc, tablet, smartphone, Apple TV, Chromecast etc. Resultaterne fra de første uger af januar ser lovende ud og viser, at danskerne for alvor har taget streaming af tv-indhold til sig.

 

TV er noget, vi streamer
Hver uge streamer 1 million danskere tv-indhold, mens 407.000 danskere hver dag benytter deres pc, tablet eller smartphone til at streame tv. Vender vi blikket mod denne gruppes tidsforbrug, afslører tallene, at der er tale om en gruppe af trofaste seere, som i gennemsnit ser 62 minutters tv via streaming.

Hos TV 2 er vi glade for den nye og bedre måling af den digitale tv-sening. I løbet af de første to uger af 2017 har 344.000 personer streamet indhold fra TV 2s kanaler. Programmet ’Danmark mod Østeuropa’ formåede at skabe stor debat blandt danskerne - 58.000 valgte at streame programmet i perioden umiddelbart efter, det blev sendt på tv. Det svarer til, at programmet formåede at tiltrække ca. 9 procent flere seere 1-7 dage efter, det blev sendt live på tv og trak 659.000 seere.

Husstande uden tv ser også tv
357.000 danskere har ikke adgang til et traditionelt tv-signal. Alligevel hitter tv-indhold i stor stil i disse husstande. Cirka en fjerdedel af dem har streamet tv-indhold den seneste uge, og 40.000 af dem streamer tv-indhold hver eneste dag.

For annoncøren betyder den nye seermåling bedre indsigt i de nye seervaner og bedre dokumentation for kampagnernes dækning og effekt på tværs af platform, tid og sted.

Læs mere om baggrunden for den nye seermåling her