TV2 Media

undefined

Når de gode reklameblokke gør en stor forskel

Et reklamespot placeret i den helt rigtige blok kan på få sekunder sikre, at annoncører får markant flere nye potentielle forbrugere i tale. Det viste sig – igen – i forbindelse med finalen i ’Danmark har talent’.

TV 2s underholdningsshow ’Danmark har talent’ er et program, som samler tusindvis af børn og voksne om hyggelig lørdagsunderholdning med en mangfoldighed af talenter. Og den seerskare er særdeles interessant for annoncører, der ønsker kontakt med de danske børnefamilier eller har behov for hurtigt at få en masse potentielle forbrugere i tale.

Det viste sig igen lørdag 7. marts, hvor TV 2 sendte finalen i ’Danmark’ har talent’ og det efterfølgende program ’Danmark har talent – afgørelsen’. En af de annoncører, som havde øje for dette program, var Lalandia – og det viste sig at være et supergodt øjemål. Et reklamespot ved ’Danmark har talent’ har nemlig omkring 650.000 seere – herunder børn og voksne, der sidder sammen foran fjernsynet.

Lalandia havde op til reklamespottet før ’Danmark har talent’ allerede fået 950.000 danskere i tale om selskabets tilbud om herlig familieferie i påsken – væk fra en travl hverdag og i hyggelige omgivelser hos Lalandia. Og 25 sekunder senere var godt 1,3 millioner forskellige danskere eksponeret for Lalandias budskab. Og det allerede på reklamekampagnens anden visningsdag! 

Meget synlig kampagne fra første dag

Hos Lalandia og selskabets mediebureau var det velovervejede kalkulationer, der fik dem til at placere reklamefilmen i forbindelse med ’Danmark har talent’.

  • Påsken er et frirum og giver kvalitetstid for familier, der vil bruge fridagene til afslapning og fælles oplevelser. Denne tanke vil vi gerne begynde at vække hos danske familier i ugerne op til påske, og i en sådan kampagne har vi behov for et effektivt markedsførings-redskab til at skabe bred og stor opmærksomhed fra starten. Det kan tv, og det kan i særdeleshed tv-programmer, der samler familierne, og som spejler det signal, vi ønsker at sende om vores ferieophold, siger Lalandias salgs- og marketingchef, Thomas Bahn Jespersen, og fortsætter:
  • En beslutning om en ferietur i påsken bliver af mange ikke taget her og nu. Familierne skal eksponeres for budskabet flere gange – og kampagnen skal godt i gang og have markant synlighed fra starten. Der skal ”sås et frø” hos så mange som muligt, så Lalandias tilbud står og lyser klart, når danskerne tænker over, om påsken skal bruges til et afslappende ferieophold for hele familien i Lalandia Rødby eller Billund.

Ifølge Thomas Bahn Jespersen førte den første weekend i kampagnen da også til en meget betydelig vækst i trafikken på lalandia.dk.

’Danmark har talent’ er et af de TV 2-programmer, som kan levere høje seertal og samsening i familierne. TV 2 har meddelt, at ’Danmark har talent’ vender tilbage med en ny sæson i 2016.

 

tv2.dk når bredest ud til dine digitale kunder

Nye målinger fra Danske Medier og Gemius sætter tv2.dk i førerpositionen! Som noget helt nyt og banebrydende giver den officielle internetmåling fra Gemius et komplet billede af mediernes digitale styrke og er nu udkommet med det totale brugertal på tværs af digitale platforme.

Den nye måling afspejler tv2.dk’s reelle styrke og i de nye tal fremgår det, at tv2.dk med hele 2,6 mio. brugere når ud til 50% af befolkningen. Trafikken er drevet af et betydeligt forbrug af tv2.dk’s indhold på både mobil og tablet og tv2.dk fremgår nu som det største kommercielle site.

Gå ikke glip af potentielle kunder

På trods af dobbeltdækning viser de nye tal, at du som annoncør går glip af en stor andel af dine potentielle kunder og hermed en betydelig mulig effekt, hvis du undlader at anvende alle digitale platforme. Det er her meget vigtigt at pointere, at de officielle brugertal er ex. brug af TV 2s apps, hvilket med andre ord vil sige, at du som annoncør har mulighed for at nå endnu bredere med TV 2 ud end det officielle brugertal indikerer.

 Læs mere om mulighederne for at annoncere på tv2.dk her.

undefined