undefined

Online display-annoncering er kraftigt undervurderet - SEM er overvurderet!

Vi ved alle, hvem der scorede målet i den vigtige fodboldkamp, men hvem lagde op til målet?

I dag måles værdien af online annoncering typisk ved at kigge på værdien af det klik, som resulterer i en konvertering. Dette medfører, at Google gennem betalt search som oftest tildeles æren for konverteringen. ’Last Click’-metoden svarer til, at målscoren i en fodboldkamp får hele æren for målet, mens de øvrige spillere, der skabte målchancen, slet ikke tildeles nogen betydning.

I en ’Path to Conversion’-analyse måles værdien af forbrugerens mange interaktioner, inden de foretager det endelige salg. Business Science Nordic har samlet resultaterne fra 15 ‘Path to Conversion’-analyser, og konklusionen er soleklar.  

Online display-annoncering bliver i dag kraftigt undervurderet. Effekten af online display er reelt set 81% højere, end ’Last Click’-metoden indikerer. Tilsvarende er andelen af effekten for online display 62% højere end andelen af budgettet.

Til sammenligning er værdien af betalt search (SEM: Search Engine Marketing) reelt kun ca. ¼ af, hvad ’Last Click’-metoden indikerer. Det svarer til, at annoncøren tror, han betaler 240 kr. for et lead med SEM, men reelt betaler 880 kr. pr. lead.

 

Læs mere om annoncering på TV 2 her: