TV 2 lancerer sin 3. reklamekrig mellem bureauerne

”AdWars – seernes reklame” begyndte stort og voksede sig dobbelt så stor i sin anden udgave; 139 film fra 45 bureauer. Nu inviterer TV 2 til en ny omgang AdWars.

TV 2 lancerede i 2015 sin publikumspris for reklamefilm; AdWars. Det blev en succesfuld premiere med 75 film indsendt fra 18 bureauer.

De fem bedst bedømte film blandt brugerne kom i et særligt ”Guldbreak” i forbindelse med TV 2 ZULU Awards, og vinderen fik en tv-kampagne til en værdi af 750.000 kr. til afvikling på tværs af TV 2s platforme.

I foråret 2016 fulgte den svære 2’er …som viste sig ikke være så svær. Overhovedet. For denne gang uploadede mere end dobbelt så mange bureauer, 45 bureauer, i alt 139 film til bedømmelse hos brugerne.

TV 2 allierede sig med Bureaubiz.dk, og på sitet kunne man bl.a. følge brugernes afstemning, hvor føringen blandt de fem mest populære film flittigt blev skiftet ud.

Finalefeltet i AdWars 2 var:

  • Do It For Mom – Spies og Robert/Boisen & Like-minded
  • Fægtning – OK og Agency Spring
  • Gamle lortespand – Call me og Jangaard Mark
  • SkyggeHygge – Kræftens Bekæmpelse og Hjaltelin Stahl
  • Fucker med grundvandet – Elretur og Sunrise

– med sidstnævnte som vinder.

Nu lancerer TV 2 sin tredje udgave af AdWars. Bureauerne kan uploade film fra i dag på http://adwars.tv2.dk/upload, og konkurrencen kulminerer med en plads i det eftertragtede ”Guldbreak” lige før ZULU Awards-showet for den mest populære håndfuld reklamefilm – og kampagnen til en værdi af 750.000 kr.

Jacob Fischer-Nielsen, chef for Kommercielle Partnerskaber på TV 2, siger:

- AdWars har været så overvældende en succes, at vi dårligt tør håbe på at overgå den i tredje omgang. Vi vil fortsat gøre det gratis for bureauer og annoncører at uploade film i AdWars, og vi vil gøre vores for at engagere brugerne. Vi har denne gang færre underkategorier med, som brugerne skal tage stilling til, men regner med, at de til gengæld vil se flere film. Derudover giver vi brugerne mulighed for at give deres kommentarer til hver film. Svar på tiltale – råt for usødet. Og så sætter vi jo også i år en præmie på højkant, der vil noget, så vi håber, at bureauerne og ikke mindst annoncørerne vil deltage igen i år!

TV 2s initiativ med Adwars er en af de mange konkrete udløbere af en strategi om at italesætte, synliggøre og dokumentere den effekt, et øget fokus på kreativitet har på en kundes kommunikation. Noget, der er til glæde for både brugere, annoncører og branchen.

Fristen for upload af film til AdWars 2017 er 23. december 2016.

Se mere her: http://adwars.tv2.dk/upload