undefined

Nyt mobilformat på TV 2

Gennem TV 2s nye mobilformat opnår Netto og fødevareBanken øget kendskab og forbedret brugsintention af deres nye app "Mad Skal Spises".

Hvert år smides 400.000 tons mad ud i butikker, i produktion og på lagre. I stedet for at smide mad, som intet fejler, ud, omfordeler fødevareBanken den gode overskudsmad. Madspil bliver i stedet til måltid, som socialt udsatte børn, unge og voksne får glæde af. I samarbejde med fødevareBanken har Netto udviklet appen `Mad Skal Spises’, som skal gøre det nemmere for både industrien og forbrugerne at mindske madspil.
For at få det gode budskab ud til de danske forbrugere, lancerede Netto en kampagne for appen på TV 2s mobilsite. I takt med at mobiltrafikken stiger, er det oplagt at søge derhen, hvor forbrugerne færdes. Derfor har TV 2 taget det bedste fra det populære desktop-wallpaper og skaleret det ned til mobilen.
- Takeover-formatet er ekstremt synligt og det tilpasser sig brugernes adfærd på de mobile enheder, fortæller Jacob Zeeberg, Head of Business Development, TV 2.

Øget effekt

TV 2 Analyse har i samarbejde med Netto udarbejdet en case på baggrund af kampagnen. Resultatet af kampagnen viser, at brugere, der har set takeover-formatet, har markant højere kendskab til appen end brugere, som ikke er blevet eksponeret for takeover-formatet. Derudover har takeover-formatet været med til at øge brugsintentionen af appen og skabt en bedre budskabsforståelse af kampagnen. 

- Vi har været utrolig glade for kampagnen, og vi kan se, at den har givet et løft sammenlignet med mange andre mobilformater, lyder det fra Martin Hasgard Olesen, Head Of Marketing, Netto.