Kendskabet til Boligsiden.dk er steget markant

Boligsiden.dk er en boligportal, der skal gøre det lettere for boligkøbere at finde den ejendom, de er på jagt efter. Her er Boligsiden.dk oppe mod mange andre portaler, der tilbyder selvsamme service. Så hvordan øger man kendskabet til sin portal? Og dermed gør den til den fortrukne portal for sin målgruppe? Det fandt Boiligsiden.dk svaret på.

For at blive målgruppens foretrukne boligportal har kendskabsgraden nemlig en afgørende betydning for boligsiden.dk, og de har i den forbindelse et mål om at ligge top of mind hos deres målgruppe.

Netop for at øge kendskabet til deres boligportal besluttede Boligsiden.dk derfor i foråret 2016, at de ville teste effekten af sponsorater på TV 2. Det gjorde de uden at ændre på deres allerede eksisterende mediestrategiske beslutninger, så det var muligt at måle den direkte effekt af sponsoratdelen.

Og effekten var ikke til at tage fejl af; Boligisden.dk opnåede sit hidtil højeste kendskabsniveau ved brugen af sponsorater på TV 2.

"Sponsorater af en række højkvalitetsprogrammer på TV 2 (’Kurs mod fjerne kyster’ og ’BS & ægteskabsprøven’) løftede kendskabet til Boligsiden.dk markant i første halvår af 2017”
- Natasha Brandt, Boligsiden.dk

 

Boost brand awareness og kom helt tæt på tv-programmerne

Stærke tv-formater er i stand til at bringe stærke følelser frem hos seeren. Om det er sjove, alvorlige eller engagerende tv-programmer kan de på hver sin måde være et værdifuldt match for dit brand, når du indgår partnerskaber på tv. Særligt for mindre kendte brands kan et tv-sponsorat være en effektiv måde at booste dit brands awareness. Det konkluderer Thinkbox i UK i deres undersøgelse af værdien af kommercielle partnerskaber hos tv-broadcaster. Her fremhæves det blandt andet, at brand awareness er 17,2 procentpoint højere for seere versus ikke-seere. Dertil kommer, at tv-sponsorater formår at sætte sig fast i seernes hukommelse – selv efter programmet er ophørt.