TV 2s regioner giver Øresundsbron rekordhøjt antal BroPas-aftaler

’Ram de rette personer med det rette budskab på det rette tidspunkt’. Sådan kunne der stå på første side i marketingshåndbogen under afsnittet ”Effektoptimering”. Det kan lyde simpelt og logisk, men i sidste ende er det afgørende for resultatet af din kampagne. En virksomhed, som har haft succes med at nå ud til de rette personer, er Øresundsbron. I 2016 afviklede Øresundsbron hovedparten af sit markedsføringsbudget på TV 2s regionale kanaler, TV 2 Lorry og TV 2 Øst, netop med formålet om at budskabet skulle ramme de mest relevante personer. I 2016 steg antallet af BroPas-aftaler med 17 procent sammenlignet med 2015 og spørger man Karsten Längerich, Business Area Manager hos Øresundsbron, er han tilfreds med kampagnens forløb:
- Vi er rigtig glade for samarbejdet med TV 2, og alt i alt har årets BroPas-kampagne i 2016 været meget tilfredsstillende takket være tv-mediet som omdrejningspunktet for kommunikationen.

Stort kendskab til BroPas gennem tv
Ikke nok med at tv-kampagnen var med til at give et rekordhøjt antal BroPas-aftaler, har kampagnen samtidig skabt øget kendskab til Øresundsbrons produkter.
- Der har over tid været en stigende trend i kendskabet til BroPas - der nu ligger på et fast niveau - i 2016 på 43 procent, lyder det fra Karsten Längerich.