Tv-annoncering skaber vækst for fremadstormende dansk virksomhed

Aarhus-virksomheden Anodyne hjælper danskerne til bedre kropsholdning med holdningskorrigerende tøj. De sælger nu trøjerne i 11 europæiske lande, men væksten startede med stærk tv-annoncering hos TV 2.

Ægteparret Kenneth og Mia Avnsted sælger holdningskorrigerende tøj. Idéen startede som et hobbyprojekt ved siden af fuldtidsjobbet, men er siden blevet til en fuldtidsforretning med hastig vækst. Tv-annonceringen hos TV 2 satte for alvor gang i væksten:

- Vi har oplevet en voldsom vækst i vores salg og besøgende på websitet, men også i hele den brandingværdi og kendskab der har været til vores virksomhed, fortæller Kenneth Avnsted.

Først fra januar 2016 gik begge parter ind i projektet på fuld tid. Det var også i 2016, at Anodyne debuterede med tv-annoncering, og siden da har omsætningen kun været stigende:

- Vi er gået fra at have en omsætning i Danmark på 9.5 millioner kr. i 2016 til at have en forventet omsætning i Danmark på +20 millioner kr. i 2017, fortæller Mia Avnsted.

Langvarig effekt af tv-annoncering
Som nystartet virksomhed kan det være svært at gennemskue den reelle effekt af at annoncere på tv. Hvor skal man starte, og er det overhovedet investeringen værd? For Anodyne kom den store effekt også som en glædelig overraskelse:

- Første gang, vi annoncerede på tv, var i december 2016, og vi var slet ikke forberedt på den effekt, det ville have på vores forretning i månederne efter. Faktisk mærkede vi en øget omsætning i så voldsom en grad, at vi havde udsolgt af vores varer i marts, april og maj, lyder det fra Kenneth Avnsted.

Næste skridt for Anodyne er at udvide forretningen til flere europæiske lande. Hør hvad Anodyne selv fortæller om oplevelsen af at annoncere på TV 2 her.