TV 2 dashboard: Mere transparens i medieindkøbet

TV 2 har lanceret et dashboard, hvor kunderne kan følge deres kampagneeffekt realtime. Dashboardet sætter en ny standard for overblikket og gennemsigtigheden i medie-indkøbet.

TV 2 dashboard sætter en ny standard for annoncørenes mulighed for at følge og justere deres kampagne på tværs af medier. I dashboardet kan annoncørerne sammenligne de forskellige mediers performance og få et hurtigt overblik over kampagnen. Via det nye værktøj synliggøres de enkelte mediers bidrag til kampagneeffekten.  

Udviklet i samarbejde med mediebureauer

TV 2s nye dashboard er udviklet i tæt samarbejde med samtlige af de største mediebureau-netværk, som også vil stå for den løbende drift og vedligeholdelse. Dashboardet kan videreudvikles og skræddersyes yderligere til hver enkelt annoncør. 

- Det er et dashboard, som tager højde for den transformation, vi, I og markedet generelt står midt i. Et dashboard, der med en let og tilgængelig form sikrer den transparens, vi ønsker at skabe i markedet. Og sidst, men ikke mindst, er det et dashboard, der aflæser aktivitet og effekt realtime - på tværs af medier, og herunder selvfølgelig også tv-mediet, siger Peter Olafsson. 

I branchen er der opbakning til arbejdet med at gøre medieindkøbet mere transparent og fleksibelt. 

- TV 2 er langt fremme med dette initiativ. Jeg har ikke set et tilsvarende initiativ i Danmark eller Norden før, og vi bakker op om, at TV 2 giver annoncørerne endnu bedre adgang til at få det optimale overblik over og styring af deres kampagner, siger Mads Bredal, CEO Dentsu Aegis Network i Danmark.

Kontakt

Rolf Kaplan Mikkelsen
Head of National
M + 45 30173136
romi@tv2.dk