Hvem er Lånlet?

Lånlet er en danskejet formidler af forbrugslån, der har eksisteret i mere end 20 år.

Markedsføringsmæssigt kommer Lånlet fra onlineverdenen, hvor alt registreres og monitoreres ned til mindste detalje. Det bevirker, at effekten af samtlige markedsføringstiltag følges og evalueres løbende, og at der tilsvarende bliver skruet op og ned for de enkelte kanaler alt efter, hvordan de leverer.

For at kunne vurdere effekten af de enkelte tiltag bedst muligt, er markedsføringsstrategien at teste en enkelt mediegruppe ad gangen. Når et givent medie har nået sin maksimale effekt, åbnes op for at teste nye medier af. Dette gøres for at opnå en så bred mediedækning som muligt, uden at miste overblikket over, hvilke mediegrupper der leverer. Dermed sikres, at forholdet mellem pris og resultat hele tiden holdes på et optimalt niveau.

Efter mange år udelukkende med online kanaler, blev denne strategi således startskuddet for, at Lånlet valgte at teste TV-mediet af.

Hvad gjorde Lånlet?

Den 18. maj 2015 gik Lånlet på TV 2 for første gang og det skulle vise sig at være en game changer på mange områder. Deres første sponsorkampagne på TV 2 var i forbindelse med Tour de France, sommeren 2015, hvor Lånlet valgte at kombinere; Sponsorat, TV spot og digital markedsføring på TV 2.

Resultat

  • Den direkte trafik til Lånlet steg til det 5 dobbelte ”over night”
  • Ud over en voldsom stigning i at søge på Lånlet, så steg antallet af antal godkendte ansøgninger til det højeste niveau nogensinde. Der er ingen tvivl om at TV 2 skaber volumen i salget.
  • Kendskabet til Lånlet er steget markant.
  • Aktivering af Tour sponsoratet hos diverse cykelforhandlere. Kunder spørger af sig selv efter Lånlet finansiering
  • Stor effekt af digital markedsføring på tv2.dk. Høj grad af Second screen effekt. En person ser en reklame for Lånlet på TV 2 hvorefter vedkommende straks går ind og søger på Lånlet

 

”Vi gik på tv i erkendelsen af, at det er et vigtigt medie i forhold til branding, og forventningen var klart, at det ville give et boost til vores øvrige online markedsføring. Bagefter har vi spekuleret på, hvorfor vi ikke gik på tv noget før, for det har virket fremragende for os på endnu flere parametre: Tv-visningerne gjorde vores Adwords-markedsføring billigere, den digitale del af Tour de France fungerede, og mobiltrafikken voksede samtidig med Tour-seningen.”
– Henrik Frederiksen, direktør i Lånlet