Sådan styrker du onlinetrafikken med tv-spots

30. januar 2024

Når du benytter tv-mediet som reklamesøjle for din kampagne, behøver du ikke at vente på effekten. Det viser et nyt meta-studie foretaget af analysebureauet Annalect, der har undersøgt fire brancher og industrier og 150.000 tv-spots i en 2-årig periode (november 2021 – november 2023).  

 
Et af hovedresultaterne er, at tv-reklamer løfter din website-trafik med 29 procent allerede inden for de første to minutter efter visning af et reklamespot (gennemsnit for tidsintervallet 8-23).  

Et andet vigtigt resultat fra undersøgelsen er, at placeringen på døgnet, hvor din reklame vises, har betydning for effekten. Når din reklame bliver vist i prime time, kan det nemlig bidrage til et markant højere løft i din digitale trafik. 

Et stærkt eksempel på dette ses i vores sportsindhold, hvor trafikken blev løftet fra indeks 100 til 600 med et tv-spot omkring VM-håndboldkampen: Danmark-Frankrig i januar 2023. 




Generelt giver tv-spots omkring Danmarks VM-håndboldkampe en høj stigning i trafik. De solide resultater kan relateres til, at sport samler os danskere foran skærmene – det skaber samseening og har også høje seertal. 
 

Den gennemsnitlige trafik fra et spot under Danmarks VM-håndboldkampe blev øget fra indeks 100 til 144. Et løft, der tydeliggør, at annoncørerne havde solid boldbesiddelse med medieplanlægningen.  

Vores underholdningsprogrammer er også et solidt eksempel på, hvordan tv-reklamespots placeret i prime timeløfter trafikken. Et gennemsnitligt spot placeret omkring X Factor i 2023 øgede trafikken signifikant med hele 81 procent - fra indeks 100 til 181.

En teleannoncør opnåede endda at booste sin onlinetrafik med hele 789 procent med et spot omkring X Factor. Et resultat, der ville få selv Blachman op fra stolen.



Med andre ord er der flere faktorer, der spiller en rolle, når du vil booste din onlinetrafik med et tv-spot. Som annoncør er det derfor vigtigt, at du ved, hvad værdien er ved de forskellige muligheder.


 

Kontakt



Kontakt Henrik Thrane for at høre mere om, hvordan et tv-reklamespot hos TV 2 kan matche dine medieplaner for 2024.

Telefon: +45 40 27 00 00

E-mail: hemt@tv2.dk