0 til 1 million reklameseere på 30 sekunder. Hvilke fordele er der ved at lægge sig op ad de store sportsbegivenheder?

Når danske topatleter skal præstere samles vi i stuerne og hepper på de rød-hvide farver. I weekenden så 1,4 millioner danskere semifinalen til EM i håndbold og lidt over 1 million fulgte med da Danmark vandt bronzekampen over Frankrig. Men hvorfor er det relevant for en reklamekampagne?

Ved store begivenheder er der en unik mulighed for at booste kampagnedækningen og på 30 sekunder opnå 1 million reklameseere.

Her er et eksempel på en dygtig annoncør, der forstår at anvende særplaceringer på TV 2 til at booste dækningen af kampagnen i uge 4 – 2022

Illustrationen viser, hvordan kampagnens dækning vokser med hver reklamevisning, og boostes af 1 enkelt velvalgt reklamevisning lige før håndboldkampen.

Fordelene ved at anvende særplaceringer:

  • Konkrete udvælgelse af et program får seerne ubevidst til at associere brandet med programindholdet, som i ovenstående tilfælde er sport, fællesskab og alt det vi deler.
  • Du kan udvælge programmer med mange seere
  • Du kan udvælge et program, som har en relevant kontekst til dit brand
  • Du har mulighed for at ramme relevant målgruppe ud fra et givent program
  • Du kan sikre relevant timing i forhold til hvornår du har størst salgspotentiale på ugen

TV 2 og TV 2 Play klar til vinter-OL med det største danske deltagerantal

Danmark er normalt underdogs, når det gælder vinter-OL, men vi har hele 62 atleter med denne gang. Det store antal danske deltagere skyldes især ishockeylandsholdene for både kvinder og mænd samt Danmarks to curlinglandshold. 

Kontakt

Kontakt TV 2 reklamesalg hvis du vil vide mere om mulighederne