Det handler om kvaliteten af leads og ikke volumen af trafikken på din hjemmeside

Det handler om kvaliteten af leads og ikke volumen af trafikken på din hjemmeside

Via andre medier kan man komme med et godt call-to-action tilbud, der trigger forbrugeren til at købe. Via tv-mediets instrumentalitet er der en reel mulighed for, at forbrugeren husker dit brand. Det betyder dermed også, at forbrugeren søger aktivt efter dit brand online, og det giver en god mulighed for at skabe interesse for dit brand og netop skabe den unikke forbindelse. Resultatet er, at brandet nu er del af forbrugerens langsigtede hukommelsesstrukturer. 

 

For virksomheder der er født digitalt, og som er vant til at tracke brugerrejsen på tværs af de digitale kanaler, er det nemt at gennemskue den direkte kampagneeffekt. Når du som annoncør vil i gang med reklamer på tv, kan det derfor være skræmmende at miste den direkte forbindelse til forbrugeren, men der findes metoder, hvor man kan se helt konkret forbrugerens søgeadfærd koblet op på tv-forbruget. 

Grafen herunder viser den stigende effekt, en reklamekampagne på tv har haft for en online brugtvognsforhandler. En test fastslår tydeligt, hvor vigtigt det har været at investere stort i slutningen af ​​2020 og begyndelsen af ​​2021. Her opnåede annoncøren op imod 500.000 ugentlige besøgende på få måneder. Grafen viser, hvor effektivt tv-reklamerne driver størstedelen af ​​trafikken.

Det handler ikke kun om volumen af den trafik, tv trækker - men derimod  at kvaliteten af de leads, som besøger dit website, når du har annonceret på tv, faktisk også er mere tilbøjelige til at købe. Priming er dermed afgørende for den efterfølgende konvertering, da eksponeringen stimulerer forbrugeren, og den vil ofte ubevidst aktivere brandet i vores hukommelse. Det betyder, at reklamer på tv styrker brandet, og når forbrugerne vælger at købe, så sælges brandet og ikke kun et enkelt produkt.

 

Kontakt TV 2 Reklamesalg hvis du vil høre om mulighederne for annoncering

Kilde: https://www.thinkbox.tv/news-and-opinion/events/tv-in-focus-2022/