Forbrugernes adfærd er styret af følelser

Flere studier viser, at forbrugere ikke træffer beslutninger på et rationelt grundlag. Der er alt for mange informationer i en travl hverdag, og derfor træffer forbrugerne intuitive beslutninger drevet af følelser. Det er derfor afgørende at have et brand, der vækker følelser hos forbrugere – og for at gøre det, så er det vigtigt at bruge medier, der kan skabe og genkalde følelser. Et af vores studier bekræfter netop, at valget af medie er afgørende for, hvor mange følelser din markedsføring kan skabe.

Er du blevet nysgerrig på, hvorfor det forholder sig sådan? Så se med her…

 

 

Videoen er den anden af fire videoer og er baseret på indsigter, der blev præsenteret på seminaret ”Glem alt hvad du ved om marketing” sidste efterår. Hver video belyser et af de fire emner ”Market to the Masses”, ”Evoke Emotions”, ”Be Memorable” og ”Be Always On”. Så følg med de næste uger, hvor vi lancerer de efterfølgende videoer. Se den første video her. Se den første video her.

Kontakt

Hvis du gerne vil høre mere om dine muligheder for at markedsføre din virksomhed, kan du kontakte din TV 2-konsulent.