Hvorfor er reklamer på tv stadig så vigtige for bilsalget?

Der er ingen tvivl om, at for at sælge nogle biler, må annoncørerne omfavne både traditionelle og digitale medier i takt med, at data får en større og større betydning for at ramme den potentielle kunde dér, hvor de er i forbrugerrejsen.

Alligevel er der én reklameplatform, der er vigtigere end alle andre ifølge en ny artikel fra mediavillage.com: Tv!

Årsagen er, at tv spiller en kritisk rolle i alle stadier af bilkøbet - lige fra awareness og consideration til selve beslutningen.

Tv rammer potentielle kunder tidligt i processen, når de tænker på en ny bil, typisk fordi deres livssituation har ændret sig, f.eks. fordi de har fået børn, skal køre længere eller flytter ind til byen.

Med et nærmest uoverskueligt udvalg af mærker og modeller på markedet er tv (reklamer) faktisk med til at definere, hvilke bilmærker forbrugeren overvejer. 45 procent af bilkøberne i aldersgruppen 25-54 år angiver, at tv har hjulpet dem med at vælge mærke og model.

Dermed lægger tv også bunden for en effektiv digital kampagne, der kan lede interessen ind på mærkets hjemmeside eller annoncere et konkret tilbud fra en forhandler.

76 procent af bilfabrikanterne i USA bekræfter, at der er en klar sammenhæng mellem deres tv-reklameinvesteringer og deres websitebesøg.

Med Addressable TV kan tv-reklamen faktisk komme endnu tættere på selve købet, f.eks. kan vi målrette reklamer for stationcars til husstande, hvor der er set børneindhold på TV 2 PLAY. Samtidig kan vi målrette budskabet geografisk, så annoncøren i reklamen kan afmelde til den relevante forhandler.

Læs artiklen her:https://www.mediavillage.com/article/why-tv-advertising-is-still-the-driving-force-behind-auto-sales/