Med egne kundedata kan YouSee identificere og nå nye kunder på TV 2 PLAY

YouSee har som en af de første annoncører afviklet kampagner på TV 2 PLAY, hvor YouSees egne kundedata er anvendt til at identificere målgrupper og levere relevante budskaber.

Via ’Custom Audiences’ løsningen på Addressable TV er det muligt at sammenkøre YouSees førstepartsdata med TV 2 PLAY-data og derigennem bruge den viden, YouSee allerede har om deres eksisterende kunder, herunder de produkter, de allerede har købt, og deres historik til at levere mere målrettede og relevante reklamer på TV 2 PLAY.

Lars Monrad-Jensen, der er Head of Omnichannel Commmunications hos Nuuday, siger:

”Vi har en bevidst strategi om at bruge vores førstepartsdata aktivt på så mange kanaler som muligt.

Ved hjælp af sammenkøring af vores data kan vi begynde at segmentere budskaber på TV 2 PLAY-platformen. Dette kan både bruges til at øge krydssalg gennem segmenterede budskaber, men også til at optimere vores spend, så vi kan undgå unødige eksponeringer til allerede eksisterende kunder. Med introduktionen af TV 2 Custom Audience er vi i stand til at gennemføre endnu en vigtig pind i vores strategi om komplet Omnichannel Marketing-styring”

Custom Audience er en ny og spændende måde at anvende tv-mediet på, fordi det nu er muligt f.eks. at aktivere kundedata, kundeindsigter, CRM-data og opsamlede leads - og aktivere denne viden på en platform med stor, dokumenteret effekt - i et 100 procent brand-safe miljø.

Dermed kan Custom Audience komplementere den traditionelle kampagne, hvor man som annoncør bør kombinere traditionelt tv og Addressable TV for at opnå en optimal dækning på større kampagner med en form for ’always-on’ spor, så man rammet de kunder, der er tættere på at konvertere til et salg med mere taktisk kommunikation. 

Selve data-matchet mellem YouSee og TV 2 PLAY foregår naturligvis på en måde, der er helt i overensstemmelse med GDPR.

Læs mere om TV 2 Custom Audience

Kontakt

Hvis du gerne vil høre mere om dine muligheder for at markedsføre din virksomhed, kan du kontakte din TV 2-konsulent.