Reklamer, der ses færdigt, virker bedre!

Ny analyse viser, at den såkaldte viewability på video har stor betydning for både ROI og salgseffekt.

 

Analyseinstituttet Business Science har netop offentliggjort resultatet af en analyse, der specifikt har kigget på ROI og salgseffekt på en række annoncører, der alle har haft YouTube, Facebook Video og Addressable TV (reklamer på TV 2 PLAY) på planen i 2018.

 

Det er ikke første gang, der måles ROI på ”digital video” men for første gang er kvaliteten af reklamevisningen nu medtaget. Tidligere modeller er alene baseret på enten investeringen (DKK) eller antal visninger uden at skele til hvilken form for digital video, der er blevet indkøbt.

 

Ved at medtage viewability, viewthrough m.m. lancerer Business Science en meget stærkere model, og på baggrund af modellen er der følgende vigtige konklusioner:

• Der er i praksis meget store forskelle på kvaliteten af reklamevisningen på forskellige video-platforme i markedet.

• Reklamer, der ses til ende, virker bedre!

• Addressable TV leverer en bedre ROI end både YouTube og Facebook-video. Det skyldes bl.a. den høje kvalitet, hvor reklamerne er in-screen og ses til ende.

Specielt kombinationen af både høj ROI og en dokumenteret salgseffekt, der ses på Addressable TV, er rigtig positiv, fordi der dermed er et stort potentiale for dig som annoncør for at øge dine investeringer med reklamer på TV 2 PLAY.

Generelt anbefaler vi, at du som annoncør husker at tjekke, om dine reklamer ses til ende på de medier, du anvender.

For at få mere at vide om reklamer på TV 2 Play kan du kontakte din TV 2 konsulent.