Regional til PLay .png

TV 2 ændrer den regionale annoncering til 100% målrettede kampagner på TV 2 PLAY

Mange annoncører har et regionalt budskab, som ikke egner sig til at komme bredt ud til hele Danmark. Her har mange annoncører med fordel benyttet sig af de regionale reklameblokke. 

Fra uge 14, 2022, vil det ikke længere være muligt at afvikle regionale reklamer på traditionelt klassisk tv. Fremadrettet henvises vores regionale annoncører til TV 2 PLAY. 

På TV 2 PLAY kan TV 2 tilbyde en langt mere målrettet og skræddersyet kampagne til vores regionale og lokale annoncører. Spildkontakter bliver fjernet, og prisen for annoncering vil dermed også afspejle effektiviteten. 

I modsætningen til klassisk tv-reklame i regionerne, hvor en af de helt unikke fordele er den brede dækning, målrettes reklamer på TV 2 PLAY, også kendt som Addressable TV, til eksempelvis specifikke byer, en given alder eller knyttet til et program, annoncøren ønsker at ses i forbindelse med. 

 

1:1 KOMMUNIKATION TIL DEN HELT RIGTIGE FORBRUGER 

Addressable TV er hybriden mellem den traditionelle tv-reklame og den digitale reklame. Annonceformatet bibeholder den høje kvalitet fra tv-reklamen, samtidig med at der er mulighed for at levere 1:1 kommunikation til den enkelte husstand og målrette din reklame til de relevante målgrupper. 

Med Addressable TV er det muligt at lave unikke, databerigede medieindkøb på tværs af TV 2s stærke kvalitetsindhold. Udover den høje kvalitet har formatet en view through rate på 96 procent, og analyser viser, at reklamer, der ses til ende, virker bedre. 

REKLAMER PÅ TV 2 PLAY HAR NOGLE UNIKKE KARAKTERISTIKA 

  • Vælg om din reklame skal vises først eller sidst i reklameblokken 
  • Køb ind i et specifikt geografisk område eller en målgruppe, som matcher din egen 
  • Med adfærdsbaseret data kan du målrette din kampagne efter de brugere, der har set et specifikt program eller genre (eksempelvis sport eller underholdning) 
  • Algoritmebaseret indkøb gør det muligt at afvikle din kampagne ud fra givne data - eksempelvis vejrdata, som kan styre, hvornår din kampagne skal afvikles på baggrund af temperatur og vejrprognosen 
  • Addressable TV leverer en bedre ROI end både YouTube og Facebook-video. Det skyldes blandt andet den høje kvalitet, hvor reklamerne er in-screen og ses til ende

Kontakt TV 2 Reklamesalg, hvis du vil vide mere om annoncering på TV 2 PLAY