Playoverlay_eksempel02.jpg

TV 2 introducerer nyt reklameformat på PLAY

TV 2’s annoncører kan nu tilkøbe et nyt reklameformat på TV 2 PLAY, Pausereklamen, som effektiviserer branding uden at forringe brugeroplevelsen.

Pausereklamen er et displayformat, som kun vises, når en bruger – der i forvejen har en abonnementstype med reklamer – trykker pause. Visuelt er der tale om et semitransparent format, hvor reklamen vises på den ene del af skærmen, mens det streamede indhold stadig er fremtrædende i baggrunden.

I modsætning til traditionelle formater afbryder pausereklamen derfor ikke seningen men vises efter brugerinitiativ. Det vil sige, at pausereklamen hverken øger ad load for brugerne eller forstyrrer dem i deres streamingoplevelse.

TV 2 er en af de første til at introducere pausereklamen i Danmark, men formatet har faktisk allerede meldt sin ankomst hos store, amerikanske streamingtjenester som Hulu, Peacock og HBO Max. Resultater herfra viser, at brugen af pausereklamer har medført en stigning i ad recall på hele 68 procent

 

 

Pausereklamen har derudover følgende fordele:  

  • Diskret format med høj viewability: Ved at introducere displayformatet, når der aktivt trykkes pause, er du som annoncør sikret brugerens opmærksomhed, inden det streamede indhold genoptages. 
     
  • Kontekstuelt skræddersyede budskaber: Pausereklamen præsenterer en specifik brugskontekst, som tilbyder annoncører muligheden for at tale ind i de aktiviteter, som vi forbinder med at tage en pause. Annoncører vil derfor kunne opnå et stort match mellem produkt og situation. 
     
  • Muligt call-to-action på stor skærm: Som annoncør kan du inkludere en QR-kode i pausereklamen og dermed introducere call-to-action uden begrænsning af, at indhold streames i stort format. Her bibeholdes kvaliteten af streamingoplevelsen, mens flere brugere kan ledes videre til jeres hjemmeside eller app via sekundær device.
Kontakt

Ønsker du at vide mere om pausereklamen eller vores andre produkter på TV 2 PLAY, så kontakt TV 2 Reklamesalg.