EKSPONERINGSPAKKER OG KONTAKTPRISER
Prisen på 1.000 eksponeringer er i 2022 at betragte som et forhandlingsbaseret årligt bud, som aftales med TV 2 ifm. indgåelsen af en årsaftale. For annoncører, der ikke har en rettidig indgået årsaftale, afgives et forhandlingsbaseret bud på 1.000 eksponeringer (CPM pris) ad-hoc inden kampagnestart.
VALGFRIT BUD PÅ ORDRENIVEAU
Der kan i 2022 afgives et ekstra bud på den årlige forhandlingsbaserede kontaktpris i årsaftalen. Buddet, som valgfrit kan påføres en eller flere ordrer i en given måned, indregnes i den endelige kontaktpris, der indgår i stacking processen i denne måned (se nedenfor).
CPM PRIS MODEL
Den pris, som en given kampagne indkøbes til, afhænger af, hvilken kanallevering der ønskes, hvilken måned, kampagnen ønskes indrykket i, samt af, hvilket TV 2 eksponeringsprodukt, der er valgt.
Den CPM pris, som er aftalt for 2022 danner dermed udgangspunkt for den endelige CPM pris på kampagneniveau.
CPM bud x valgfrit bud x Produktindeks x Månedsindeks x Leveringsindeks (Zulu/Charlie) x Spotindeks = Endelig CPM
LEVERING PÅ EKSPONERINGSKAMPAGNER TIL 2022
Eksponeringskampagner leveres tværgående på TV 2s kanaler. Den præcise levering afhængig af leveringsvalg. For levering med enten TV 2 m. Charlie eller TV 2 m. Zulu gælder, at kampagnerne leveres på TV 2, TV 2 regionalt (Q1 2022), FRI, Sport og Sport X samt enten Zulu eller Charlie . Charlie eksponeringskøb leveres alene på Charlie, og kun på rene eksponeringskampagner (dvs. ingen 3-1, Off-prime eller Classic).
PRODUKTINDEKS
PRODUKT | 2022 Indeks |
TV 2 Eksponering | 128 |
TV 2 Eksponering 3:1 | 108 |
TV 2 Classic | 97 |
TV 2 Eksponering Off-prime | 84 |
TV 2 Eksponering 3:1 Off-prime | 75 |
MÅNEDSINDEKS
MÅNED |
INDEKS 2022 |
STARTUGE 2022 |
Januar |
74 | 1 |
Februar |
79 | 5 |
Marts |
89 | 9 |
April |
110 | 14 |
Maj |
120 | 18 |
Juni |
107 | 22 |
Juli |
65 | 27 |
August |
105 | 31 |
September |
120 | 35 |
Oktober |
123 | 40 |
November |
122 | 44 |
December |
93 | 48 |
TV 2 forbeholder sig ret til at justere indeks med op til 10 indeks point.
LEVERINGSVALG
ZULU / CHARLIE |
INDEKS 2022 |
TV 2 m. TV 2 Charlie |
94 |
TV 2 m. TV 2 Zulu |
115 |
Charlie |
94 |
STACKING PROCES
Efter deadline for måneds booking stackes alle eksponeringskampagner efter kontaktpris. Såfremt udbud er mindre end efterspørgsel, får de kampagner, der er indkøbt til de laveste CPM priser, ikke plads i den pågældende måned.
For kampagner, der ikke initialt har fået plads pga. stor efterspørgsel og lav kontaktpris, gælder, at der som alternativ kan vælges andre TV 2 produkter (jf. produktindeks), der ikke er udsolgt.
I fald alle TV 2’s eksponeringsprodukter skulle være udsolgt i en given måned, vil der i mange tilfælde være mulighed for køb af Specifics.
ENDELIG PRISSÆTNING
Da den endelige prisfastsættelse er underlagt udbud/efterspørgselsvilkår, giver TV 2 ingen former for prisgaranti på årsbasis.
Kampagnepriser er først endelige efter deadline for månedsbooking og efterfølgende stacking.
ØVRIGE TILBUD
TV 2 tilbyder også andre muligheder for at imødekomme den enkelte annoncørs ønsker. Kontakt TV 2 Reklamesalg og hør nærmere om:
- Performance-aftaler
- National og regional annoncering
- Alment velgørende og humanitære foreninger mv.
- Skæv/begrænset distribution
- Programpakker
- Kontinuerlige partnerskaber
Ret til omgående ændringer forbeholdes – herunder forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgt lager.