EKSPONERINGSPAKKER OG KONTAKTPRISER
Prisen på 1.000 eksponeringer er i 2021 at betragte som et forhandlingsbaseret bud, som aftales med TV 2 ifm. indgåelsen af en årsaftale. For annoncører, der ikke har en rettidig indgået årsaftale, afgives et forhandlingsbaseret bud på 1.000 eksponeringer (CPM pris) ad-hoc inden kampagnestart.
CPM PRIS MODEL
Den pris, som en given kampagne indkøbes til, afhænger af, hvilken kanallevering der ønskes, hvilken måned, kampagnen ønskes indrykket i, samt af, hvilket TV 2 eksponeringsprodukt, der er valgt.
Den CPM pris, som er aftalt for 2021 danner dermed udgangspunkt for den endelige CPM pris på kampagneniveau.
CPM bud x Produktindeks x Månedsindeks x Leveringsindeks (Zulu/Charlie) x Spotindeks = Endelig CPM
Det forhandlingsbaserede bud (CPM) ganges med 4 forskellige indeks afhængig af valgt produkt, måned der annonceres i, leveringsvalg, samt valgt spotlængde.
LEVERING PÅ EKSPONERINGSKAMPAGNER TIL 2021
Eksponeringskampagner leveres tværgående på TV 2s kanaler. Den præcise levering afhængig af leveringsvalg. For levering med enten TV 2 med Charlie eller TV 2 med Zulu gælder, at kampagnerne leveres på TV 2, TV 2 regionalt, FRI, Sport og Sport X samt enten Zulu eller Charlie. Charlie eksponeringskøb leveres alene på Charlie, og kun på rene eksponeringskampagner (dvs. ingen 3-1, Off-prime eller Classic).
PRODUKTINDEKS
PRODUKT | 2021 Indeks |
TV 2 Eksponering | 125 |
TV 2 Eksponering 3:1 | 105 |
TV 2 Classic | 98 |
TV 2 Eksponering Off-prime | 82 |
TV 2 Eksponering 3:1 Off-prime | 73 |
MÅNEDSINDEKS
MÅNED |
INDEKS 2021 |
STARTUGE 2021 |
Januar |
73 | 1 |
Februar |
78 | 5 |
Marts |
89 | 9 |
April |
110 | 13 |
Maj |
120 | 18 |
Juni |
105 | 22 |
Juli |
67 | 26 |
August |
103 | 31 |
September |
120 | 35 |
Oktober |
124 | 40 |
November |
122 | 44 |
December |
93 | 48 |
TV 2 forbeholder sig ret til at justere indeks med op til 10 indeks point.
LEVERINGSVALG
ZULU / CHARLIE |
INDEKS 2021 |
TV 2 m. TV 2 Charlie |
94 |
TV 2 m. TV 2 Zulu |
115 |
Charlie |
94 |
STACKING PROCES
Efter deadline for måneds booking stackes alle eksponeringskampagner efter kontaktpris. Såfremt udbud er mindre end efterspørgsel, får de kampagner, der er indkøbt til de laveste CPM priser, ikke plads i den pågældende måned.
For kampagner, der ikke initialt har fået plads pga. stor efterspørgsel og lav kontaktpris, gælder, at der som alternativ kan vælges andre TV 2 produkter (jf. produktindeks), der ikke er udsolgt.
I fald alle TV 2’s eksponeringsprodukter skulle være udsolgt i en given måned, vil der i mange tilfælde være mulighed for køb af Specifics.
TILLÆG FOR TILKØB AF PRIMETIME (KL. 17:00 – 23:00)
På eksponeringskampagner kan der tilkøbes yderligere levering af eksponeringer i primetime mod et tillæg på CPM 10 / CPM 20 / CPM 30 for hhv. 50% / 60% og 70% levering mellem kl. 17:00 – 23:00.
ØVRIGE TILBUD
TV 2 tilbyder også andre muligheder for at imødekomme den enkelte annoncørs ønsker. Kontakt TV 2 Reklamesalg og hør nærmere om:
- Performance-aftaler
- National og regional annoncering
- Alment velgørende og humanitære foreninger mv.
- Skæv/begrænset distribution
- Programpakker
- Kontinuerlige partnerskaber
Ret til omgående ændringer forbeholdes – herunder forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgt lager.