SPECIFIKATIONER GENERELT

Specifikationerne beskrevet på denne side tager udgangspunkt i Danske Mediers standarder, der kan findes på adressen: https://danskemedier.dk/findsvar/rammeaftaler-vejledninger-ordninger/?faqid=24323 

De skal ses som guidelines og TV 2 kan derfor ikke garantere, at bannere lavet inden for Danske Mediers guidelines vil kunne afvikles på tv2.dk. Retningslinjerne skal således ikke ses som absolutte, og TV 2 kan til enhver tid afvise materiale eller kræve det ændret til at matche TV 2’s ‘look and feel’.

Nedenstående specifikationer beskriver de bannerformater, der sælges på TV 2s digitale platforme, herunder direkte salg og programmatic (RTB).

Størrelser og processorbrug: Bannere må ikke forøge CPU-forbrug med mere end 5 procentpoint. Dette er særligt et problem med flash-bannere. Der vurderes løbende om bannerne er for tunge i load-tid. Forsinker de load af siden markant, forbeholder vi os ret til at stoppe afvikling af kampagnen.

Da browseren Google Chrome fra september 2015 auto-blokerer for bannere lavet i Flash pga. ressourceforbrug, anbefaler TV 2 at benytte HTML5 til fremstilling af animeret annoncemateriale. Læs mere om blokeringen  her.

Bannere lavet i Flash (.swf) vil pr. 09.2016 ikke blive afvikles på TV 2’s digitale platforme.

  1. parts bannertagsTV 2 understøtter de fleste 3. parts tags som benyttes af mediebureauer og større direkte kunder. Er du i tvivl, så ret henvendelse til banner@tv2.dk Materiale/bannere sendes altid til: tv2trafficdigital@tv2.dk

CSS Banneret må ikke positioneres med inline CSS; TV 2 positionerer banneret. Z-index må ikke sættes på banneret; det sørger TV 2 for.

JavaScripts og placering i DOM strukturen Banneret må ikke indeholde scripts, der interagerer med andre elementer på siden og dermed ødelægger TV 2 indhold. Det er vigtigt, at wmode sættes til transparent. Banneret skal indsættes relativt i DOM-strukturen, så det lægger sig i den DIV, hvor vi kalder banneret. Det vil sige, at det ikke må lægge sig eksempelvis direkte under <BODY> Expand skal expande og kollapse med mouse-over / mouse-out eller klik, og navigation på siden skal være mulig efterfølgende.

TV 2 benytter sig af Google Ad Managerad Serving system til at styre bannervisninger.

Til alle bannere skal leveres landing page link/URL. Afleveres HTML bannere skal der enten angives en tydelig clickTAG-funktion i materialet, eller en iframe parameter vi kan sende en click-redirect med i. Har du spørgsmål til dette, så ret henvendelse til tv2trafficdigital@tv2.dk

Per format må der maksimalt leveres 5 forskellige kreativer. Ønskes en kampagne med flere kreativer, kan du rette henvendelse til tv2trafficdigital@tv2.dk for nærmere aftale herom.

Digitale kampagner skal bookes minimum 5 arbejdsdage før kampagnestart for at sikre rettidig afvikling. 

Bannere/3.part tags skal leveres i god tid minimum 2 arbejdsdage før kampagnestart. Er banneret ikke leveret til tiden kan tv2.dk ikke garantere, at det virker til kampagnestart.

Ret til omgående ændringer forbeholdes – herunder forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgt lager.