Mobiler.jpg

PRODUKTER & PRISER

RUN OF SITE 

TV 2 holder fortsat fast i få annonceformater pr. side, og vil fortsætte arbejdet med at optimere placeringerne på siden baseret på in-screen rate og in-screen tid. 

PRODUKT  

CPM 

Run of Site 

25 

ROS Sticky 

ROS Sticky er det nyeste produkt i porteføljen. Analyser viser, at brugerne i stadig højere grad scroller hurtigere ned ad siden. For at sikre synlighed, mulighed for budskabsforståelse og høj viewability følger bannerne i denne pakke med, når der scrolles ned af sitet. Produktet er placeret på alle artikelsider.  

PRODUKT  

CPM 

ROS Sticky 

30 

DD WALLPAPER (FREKVENS 3-5) 

DD Wallpaper blev lanceret i 2013, og var en ny måde at tænke ejerskaber på. Produktet tager hensyn til brugernes ændrede adfærd, hvor forsiden ikke længere er den naturlige indgang. Indgangen til TV 2 sker i dag i højere grad via link på sociale medier eller fra søgemaskiner. Samtidig viser analyser, at effekten af den første eksponering er langt større end de efterfølgende eksponeringer, målt på parametre som klik og kendskabsopbygning. Dette er yderligere dokumenteret ved, at DD Wallpaper opnår samme kampagneerindring ved frekvens 1, som traditionelle ejerskaber opnår ved frekvens 3. Med Dækning og Dominans (frekvens 3-5) er du sikret maksimal synlighed, maksimal dækning og maksimal effekt. 

PRODUKT  

CPM 

DD Wallpaper (frekvens 3-5) 

150 

Derudover har TV 2 forsat de traditionelle dagsejerskaber og First-Ejerskabet. 

PRODUKT 

PRIS 

Dagsejerskaber, Forside 

74.000,- 

INTERAKTIV VIDEO 

Brugen af online-video på TV 2s digitale platforme er mangedoblet på kort tid, og målsætningen er yderligere vækst i 2020. TV 2 fortsætter naturligvis med fokus på kvalitet, og afvikler derfor altid kun ét pre-roll spot forud for et indholdsklip. Afvikling sker med skip-knap efter de første 15 sekunder.

Som noget nyt introducerede TV 2 i 2017 muligheden for at afvikle spots på op til 6 sekunder til en reduceret pris. TV 2 vil i 2020 fortsat have fokus på interaktiv video og de muligheder, der er for at udnytte mediet på mediets præmisser. 

ONLINE VIDEO  

CPM 

10+ 

215 

6 sek. spot 

105 

BRANDINGBANNER (930x600) 

Hvis du ønsker meget plads, så er brandingbanneret ideelt. Med sine 930×600 px, strategisk placeret forskellige steder på sitet, er der rig mulighed for kreativ udfoldelse og massiv synlighed. Formatet sælges enten som 24 timers ejerskab med 100% SOV, eller CPM-baseret med valgfri volumen og valgfri afviklingsperiode. 

BRANDINGBANNER  

PRIS 

Forsiden+alle sektionsforsider 

kr. 20.000 

CPM 

40 CPM 

Klik her for at se et eksempel på Brandingbanner (930x180) 

INTERSCROLLER 

Interscroller løsningen tager udgangspunkt i, hvordan brugerne anvender TV 2s platforme, og giver en naturlig integration med større synlighed og større effekt som annoncør. Produktet rapporterer således i gennemsnit 3 gang højere viewability og op til 5 gange højere CTR end traditionelle mobilformater, og løser således problematikken omkring generel lav viewability og mindre formater. Interscroller-formater udbydes på både desktop, mobil og tablet, og er tilgængeligt på både browser og apps.   

INTERSCROLLER  

CPM/PRIS 

Mobile Interscroller 
Run of site (web/app) 

85 CPM 

Tablet Interscroller 
Run of site (web/app) 

115 CPM 

Desktop Interscroller 
Run of site (web)  

200 CPM 

Mobile Interscroller 
Dagsejerskab (TV2.DK)  

kr. 42.000 

Tablet Interscroller 
Dagsejerskab (TV2.DK)  

kr. 25.000 

Mobile Interscroller 
Dagsejerskab (APPS) 

kr. 38.000 

Tablet Interscroller 
Dagsejerskab (APP)  

kr. 12.000 

MÅLRET DIN KAMPAGNE 

TV 2 vil de kommende år fortsat arbejde fokuseret på at få et bedre kendskab til vores brugere. En viden, der kan anvendes til at give et mere relevant budskab til den enkelte, redaktionelt såvel som kommercielt. For at kunne levere mere relevante budskaber til vores brugere, og sikre at vores annoncører kan ramme de rigtige brugere, forventer vi i løbet af 2020 at kunne afvikle jeres kampagne i mod TV 2s eget brugerdata. Vil du høre mere om, hvordan vi arbejder med data, samt hvordan data kan løfte effekten af din investering på tv2.dk, er du velkommen til at kontakte din TV 2 konsulent

Segmenterne: 

  • Særplaceringer på tv2.dk (kontekstuelt afviklet på eks. nyheder, sport, livsstil, vejr etc.) 
  • Demografi (køn, alder, indkomst, uddannelse, børn i husstanden etc.) 
  • Geografi (Region, by etc.) 
  • Interesse (Biler, elektronik, bolig, have, rejser, sport, BtB/Business etc.) 

ENGAGERENDE FORMATER 

På trods af at det efterhånden har nogle år på bagen, er mobil-annoncering på mange måder fortsat et umodent produkt, hvor vi endnu ikke til fulde har afdækket, hvordan vi bedst muligt udnytter de unikke egenskaber en smartphone har. I 2020 gør TV 2 det nemmere at udnytte en række af disse funktioner, som fx acceleratoren, touchscreen eller den indbyggede GPS. Vi har udviklet en række formater, som gør det muligt at benytte mobilens unikke funktionaliteter uden, at mediebudgettet skal gå op i produktion. Udnyttes disse til at bygge kreative, inspirerende og engagerende kommercielle budskaber, så viser cases, at brugerne belønner det med mere interaktion og større awareness med mere effekt til følge. 

TV 2 tilbyder blandt andet disse 3 kreative løsninger, som alle sikrer højt engagement fra brugerne: 

  • Accelerator 
    Formatet kan bruges hvis der vil kommunikeres flere tilbud i samme banner, eller hvis man ønsker at vise forskellige billeder, fx. forskellige perspektiver eller produktvarianter af en bil. 
  • Skrap 
    Formatet kan anvendes hvis man ønsker at afsløre et budskab. Fx en ny bilmodel, hvor den gamle skrabes væk og det nye design kommer til syne. Formatet egner sig således rigtig fint til eks. sortiment udvidelser, prisnedsættelser ved udsalg eller Black Friday etc. 
  • Panorama 
    Teknikken er den samme som når TV 2 viser 360 graders videoer fra dansegulvet i ”Vild med dans.” Formatet kan fx. anvendes hvis man ønsker at vise en udsigt fra en rejsedestination eller et specifikt hotel, hvor brugeren så kan panorere rundt i udsigten. Eller hvis annoncøren eksempelvis ønsker en mere glidende overgang mellem kreativer end det vi i dag kender fra ”Cube Swipe” formatet. 

KREATIVE MOBILLØSNINGER  

CPM 

Accelerator 

50 

Skrap 

40 

Panorama 

50 

TRADITIONEL MOBIL 

TV 2 tilbyder naturligvis fortsat traditionel mobilannoncering med samme høje standard som hidtil. 

MOBIL/TABLET  

CPM 

Mobil, Run of Site web/app 

30 CPM 

Tablet, Run of Site web/app 

35 CPM 

DOKUMENTATION 

For at imødekomme problematikken omkring dokumentation af mobilens fulde potentiale arbejder TV 2 kontinuerligt på løsninger, der har til formål at måle effekten af mobilannoncering bedre, end tilfældet er i dag. 

Specifikationer på alle digitale produkter kan findes her 

Ret til omgående ændringer forbeholdes – herunder forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgt lager.