camilo-jimenez-qZenO_gQ7QA-unsplash.jpg

Databerigelse 

Brugerdata 

Ud fra TV 2s brugerbase, er det muligt at afvikle Addressable TV kampagner med demografisk data. Det gælder blandt andet: alder, køn og geografi.

Programdata 

Addressable TV kampagner kan målrettes specifikke programmer, på tværs af både live- og on demand seeninng.  Hertil er det også muligt at tilkøbe den første eller sidste visning i reklameblokken, for at placere reklamespottet så tæt på programstart/-afslutning, som muligt.

Adfærdsdata 

Med adfærdsbaseret data, kan Addressable TV  kampagner målrettes de brugere, der har set et specifikt program eller en programmerække inden for samme tema – fxunderholdning, sport eller boligprogrammer.

Custom Audience  

Custom Audience er et annonceprodukt, hvor annoncører kan målrette reklamer ud fra sin egen kundebase. Annoncøren uploader en fil med e-mails, og ud fra denne liste skabes afviklingsgrundlag for en reklamekampagne. Dette giver annoncøren mulighed for at målrette specifikke budskaber mod hele eller dele af en kundebase, eller fravælge eksisterende kunder og derved minimere spild. Custom Audience kan benyttes til reklameafvikling på TV 2 Play, tv2.dk og TV 2's gratis apps.  

Proces for upload af kundedata  

  1. E-mailliste icsv-filformat uploades til en annoncørspecifik OneDrive mappe. TV 2 tildeler adgang til denne mappe. Filen må kun indeholde én kolonne og e-mails opstilles som rækker. E-mails skal ikke være krypterede. 
  2. Kundelisten matches med tilsvarende datatype i TV 2's Data Warehouse (eks. e-mails). 
  3. Data hvor der ikke findes et match i TV 2's base slettes automatisk. Data hvor der er et match gemmes i en ny fil, og enhver tilknytning til den oprindelige liste fra annoncøren fjernes. 
  4. Den nye fil tilknyttes et annoncørspecifikt segment, der kun vil blive benyttet sammen med den pågældende annoncør. 

Dataansvar  

TV 2 er selvstændig dataansvarlig for den behandling af personoplysninger, der sker i forbindelse med eksekveringen af en Custom Audience kampagne på TV 2s medieplatforme. Den enkelte annoncør er omvendt selvstændig dataansvarlig for de kundeoplysninger der oversendes til TV 2. Det betyder, at annoncøren eksempelvis skal sikre det nødvendige juridiske grundlag for videregivelsen, så TV 2 lovligt kan modtage og behandle personoplysningerne i forbindelse med kampagnen.