BC+AFP beige.png
andrew-ridley-jR4Zf-riEjI-unsplash (1).jpg
VI ETABLERER OG DRIVER SAMARBEJDER MED VIRKSOMHEDER OMKRING DE AGENDAER OG BUDSKABER, VI DELER.

EKSEMPLER PÅ PARTNERSKABER

STILL.png

TOO GOOD TO GO:
Fyld maven ikke skraldespanden

sukkerchok.jpg

DANISH CROWN:
Danmarks Lækreste Gris

røde kors.png

RØDE KORS:
Alle Vores Børn

STILL.png (1)

ALKOHOL OG SAMFUND:
Flere End Du Tror

STILL_4k.png

KOHBERG:
GO' madpakke

DKR_Raek-Ud_TV2_desktop_takover_2560x1440.jpg

DET KRIMINALPRÆVENTIVE RÅD:
Ræk Ud

CBB Cillemouse.jpeg

CBB:
Uden Filter

TV2_desktop_takover_visitlæsø_desktop-2.jpg

VISIT LÆSØ:
Det ligger i vores natur

Skjul
TOO GOOD TO GO: Fyld maven ikke skraldespanden

UDFORDRING

At mindske madspild er blevet en stor del af danskernes bevidsthed, men mange oplever det er svært i praksis. Selvom det lyder simpelt, så er madspild en af de største klimabelastninger i verden, og derfor er emnet vigtigt at få danskere til at forholde sig til. 

Too Good To Go og TV 2 ønskede at inspirere og motivere danskerne til at bekæmpe madspild.


LØSNING

Partnerskabet animerer i forskellige content spor danskerne til at blive bevidste omkring ”dårlige” vaner, og formår at give inspiration og konkrete tips og tricks til, hvordan man kommer sit madspild til livs. Kampagnen løfter sig ud over den privates ansvar ved at sætte problematikken ind i et overordnet samfundsperspektiv. 

Det var centralt at få agendaen på landkortet, og give danskerne mulighed for at oversætte tematikken til konkrete hverdagshandlinger. Derfor besluttede vi en vekselvirkning i tilrettelæggelsen af indholdet på GO’ morgen og GO’ aften 

Kampagnen bestod af:

  • Indslag i GO’ morgen Danmark
  • Indslag i GO’ aften LIVE 
  • Kampagnenavn + grafisk univers + kampagnebreakers (2-5 sek.) 
  • Kampagnefilm 
  • Bred indsats på GO’s sociale medier
  • Analyse

RESULTATER

1/4 af danskerne, har set samarbejdet. Indholdet fik mere end 3,9 millioner videovisninger på GO's sociale medier, samt 32.847 interaktioner. Opslagene nåede gennemsnitligt ud til 217.304 personer alene på Facebook. Alt sammen organisk reach.

Too God To Go's app fik i perioden en stigning i downloads på 68 % og deres instagramprofil fik en stigning på 33 % i følgere. Regner man tre uger efter perioden med, ses en stigning på i alt: 278 % i downloads og 400 % i instagramfølgere.


Indholdet er produceret af TV 2s redaktioner, som altid har redaktionel frihed.

DANISH CROWN: Danmarks Lækreste Gris

UDFORDRING

TV 2 og Danish Crown ønskede at inspirere danskerne til at lave nemme og sunde retter for hele familien. Derfor indgik vi et samarbejde omkring produktionen af PLAY-formatet 'Danmarks Lækreste Gris'.


LØSNING

Vi udviklede et samarbejde, der bestod af:

  • En serie af fem afsnit til TV 2 PLAY
  • SoMe indsats på TV 2 og Danish Crowns platforme
  • Levering af trailere, opskrifter, og nedklip fra programmet til Danish Crown
  • Danish Crown udviklede eget kampagnesite, hvor indholdet fik liv
  • Derudover en bannerkampagne på tv2.dk.

I serien dystede Louisa Lorang og Casper Sobczyk om at kreere de bedste sommerretter med en humoristisk tilgang i et let format.


RESULTAT

Samarbejdet formåede at inspirere danskerne. Danskerne mener, at serien formår at sætte fokus på inspirerende madretter, og at den giver inspiration til nye måltider.

Modtagerne tog godt imod indholdet, og det resulterede i høj liking.

Når Danish Crown kobles med 'Danmarks Lækreste Gris' står de styrket tilbage, med en mere positiv kvalitetsopfattelse og de fremstår mere attraktive.


Indholdet er produceret af TV 2s redaktioner, som altid har redaktionel frihed.

RØDE KORS: Alle Vores Børn

UDFORDRING

Røde Kors og TV 2 ønskede at sætte fokus og hjælpe udsatte familier i Danmark. Mange familier lever i en udsat og sårbar situtation og kæmper med psykiske og fysiske problemer, hvor særligt børnene har det svært. 


LØSNING

Igennem en flerårig aftale har Røde Kors og TV 2 derfor valgt at sætte fokus på udsatte børn og familier. 

I løbet af forår/sommer-perioden satte vi med en række indslag i GO' morgen Danmark, fokus på at hjælpe børn og familier ind fælleskabet gennem familie-camps og sommerlejre.

I løbet af december måned var fokus på børn og familier, der har det svært i og op til julen. 

Samarbejdet består af:

  • Studieindslag i GO'
  • Kampagne identitet
  • Grafikpakke
  • SoMe indhold/indsats
  • VTR/mini-dokumentarer
  • Appelfilm
  • Kampagnefilm
  • Leverance af indhold til Røde Kors

RESULTAT

Alene i 2020 nåede indholdet ud til 1/3 af alle danskere, og agendaens gode budskab blev spredt ud over sociale medier og 77% af de nåede personer får medfølelse med indholdet.

Dermed fik vi gjort folk opmærksomme på de mange familier, som har brug for hjælp og vigtigst af alt hjulpet 13.300 udsatte familier i julen.  

Røde Kors og TV 2s samarbejde fortsætter i 2021.


Indholdet er produceret af TV 2s redaktioner, som altid har redaktionel frihed.

ALKOHOL OG SAMFUND: Flere End Du Tror

UDFORDRINGEN

Alkohol & Samfund, Trygfonden og TV 2 ønskede at sætte fokus på den store andel af danskere, der lever i det skjulte med et alkoholmisbrug og belyse, hvordan det også er yderst indgribende for familie, kollegaer og venner.

Håbet var, at flere erkender misbruget og får hjælp. Derudover ønskede vi at indsatsen kunne være med til at nuancere opfattelsen af, hvad det vil sige at være alkohol afhængig – og at misbrug ikke skeler til social rang og status.


LØSNING

I år 2020 og år 2021 skød vi i uge 40 en bred indsats i gang på tværs af TV 2s kanaler. Med udgangspunkt i GO' morgen Danmark satte vi fokus på personlige fortællinger om alkohol afhængighed.

Kampagnen består af:

  • Indslag i GO' morgen Danmark og GO' aften LIVE
  • Et live callcenter med Alkolinjen
  • Kampagnefilm 
  • Kampagnebreakers til SoMe og GO’-fladen
  • Digitale videoer 
  • Leverance af alt indhold til Alkohol og Samfund

RESULTAT

Med indslagene i GO’ morgen Danmark og GO’ aften LIVE, fik vi bredt budskabet ud til mange danskere. Kendte personer og normale danskere fik nuanceret billedet af, hvad det vil sige at være alkoholafhængig og nedbrudt nogle af de tabuer og fordomme, der er i samfundet.

De digitale videoer formåede at sætte et skarpt fokus på behandlingen af alkoholmisbrug og performede godt på de digitale platforme herunder tv2.dk. 

På GO’s Facebook blev videoer og nedklip delt og kommenteret af danskerne. Samlet set fik indholdet i år 2020 mere end 3 millioner videovisninger og mere end 70 tusind delinger, reaktioner og kommentarer på de sociale medier. I år 2021 fik vi 4,5 millioner videovisninger og 40 tusind interaktioner.

Alt i alt oplevede Alkohol og Samfund en stor stigning i henvendelser og vi skabte en reel adfærdsændring. Vi formåede at skabe opmærksomhed og sætte fokus på alkoholafhængighed hos danskerne. 


Indholdet er produceret af TV 2s redaktioner, som altid har redaktionel frihed.

KOHBERG: GO' madpakke

UDFORDRINGEN

Kohberg og TV 2 ønskede at inspirere danskerne til at gøre lidt mere ud af madpakken og gøre madpakke-smøringen til en hyggelig stund mellem forældre og børn.


LØSNING

Op til skolernes sommerstart satte Jesper Vollmer fokus på at inspirere danskerne til nemme og anderledes madpakker i GO' morgen Danmark. 

Samarbejdet bestod af: 

  • Studieindslag med fast kok i GO’ morgen Danmark
  • Madvideoer med tips og tricks til madpakken
  • Madopskrifter på tv2.dk
  • Kampagnespot
  • Opslag på GO’s sociale medieplatforme
  • Grafisk identitet til hele kampagnen

RESULTAT

Igennem studieindslag med Jesper Vollmer, satte vi fokus på den gode og nemme madpakke. Vi nåede samlet set 1 millioner danskere i TV og fik stort engagement på GO's sociale medier med 750 tusind videovisninger og 34 tusind interaktioner. 


Indholdet er produceret af TV 2s redaktioner, som altid har redaktionel frihed.

DET KRIMINALPRÆVENTIVE RÅD: Ræk Ud

UDRFORDRINGEN

Det Kriminalpræventive Råd og TV 2 ønskede at sætte fokus på psykisk partnervold. Vi ville oplyse om at psykisk partnervold antager mange former, og at det kan have konsekvenser for ofrene og deres børn.

Yderligere ønskede vi at have fokus på, hvordan man identificerer og håndterer psykisk partnervold, samt hvor man kan finde hjælp. Derfor var den primære målgruppe unge kvinder. 


LØSNING

I efteråret 2020 satte vi igennem 10 unikke ECHO-videoer fokus på psykisk partnervold.

ECHO udkommer med videoindhold til den yngre målgruppe, og derfor var det oplagt at de var afsendere på budskabet.

Emnet blev bredt ud ved at kvinder og mænd, der selv har oplevet psykisk partnervold tæt på, delte deres personlige historier og fortællinger.


RESULTAT

Samarbejdet resulterede i højt engagement på alle platforme og videoer. Danskere i alle aldre delte, likede og kommenterede indholdet, og der blev skabt en inkluderende og støttende tone i kommentarsporet.

Videoerne som blev delt gennem ECHOs profiler på Facebook, Instagram, YouTube, TV2.dk og PLAY fik mere end +4 millioner videovisninger. Den første video havde et reach på over 1 million danskere på Facebook, og indholdet blev desuden delt i nationale nyhedsmedier som P3 og P4 radio og Ligestillingsminsteren delte indholdet på sin profil. Derudover oplevede Det Kriminalpræventive Råd en stigning i henvendelser på 25 %.


Indholdet er produceret af TV 2s redaktioner, som altid har redaktionel frihed.

Best Use of AFP Web TV

CBB: Uden Filter

UDFORDRINGEN

CBB og TV 2 ville sammen sætte fokus på perfekthedskulturen og samtidigt lavet et opgør mod denne. Der skal være plads til alle og derfor var tematikken vigtig.


LØSNING

I løbet af foråret 2019 satte vi med en PLAY programserie på 6 afsnit fokus på tematikken.

I TV2-programserien 'Cillemouse - den falske virkelighed' lukkede model og influencer seerne ind i sin hverdag i forsøget på at gøre op med perfekthedskulturen på sociale medier. Sideløbende med serien kørte en artikelserie, der gik i dybden med tematikken omkring perfekthedskultur og afhængighed.


RESULTAT

Samarbejdet formåede at sætte ‘et liv uden filter’ på agendaen. Budskabet er tydeligt og er et relevant emne for mange.

Danskerne tog godt imod indholdet, og det opleves troværdigt, relevant, inspirerende og interessant, hvilket resulterede i en høj liking af CBB.

Når CBB kobles med ‘Et liv uden filter’ står CBB styrket tilbage, både i forhold til opfattelse af mærket, der opleves mere positivt, samt intentionen om at bruge CBB i fremtiden.


Indholdet er produceret af TV 2s redaktioner, som altid har redaktionel frihed.

VISIT LÆSØ: Det ligger i vores natur

UDFORDRINGEN

Grundet nedlukningen af landet og grænserne, har flere end nogensinde søgt oplevelser og eventyr i eget land. Derfor ønskede TV 2 og Visit Læsø at vise Danmark fra sin bedste side.

I påsken 2020 kørte TV 2s vejrbil til Læsø, hvor der blev produceret Vejr-indslag om og direkte fra Læsø. 


LØSNING

I perioden maj 2020 producerede vi en kampagne, hvor Vejrbilen satte fokus danske specialiteter, vejrforhold og seværdigheder. 

Kampagnen bestod af:

  • Vejrudsendelser sendt direkte fra Læsø
  • Indslag om Læsø sendt i almindelig vejrudsendelse fra studie.
  • Opslag på Vejrets sociale medieplatforme
  • Leverance af indslagene til partner

RESULTAT

Med Peter Tanev som vært, blev der sendt vejrudsendelser fra Læsø. Udsendelserne blev sendt fra forskellige kroge af Læsø, og Peter fik derfor lejlighed til at fortælle om øens unikke klima, historie og oplevelser.

Gennem inspirerende fortællinger blev danskerne oplyst om øens sommer-aktiviteter, madoplevelser og kultur, alt sammen hjemme fra stuen i forlængelse af aftenens vejrudsendelse. 


Indholdet er produceret af TV 2s redaktioner, som altid har redaktionel frihed.

TV 2 BRANDED CONTENT / AFP

I TV 2 Branded Content / AFP udvikler og etablerer vi partnerskaber.

Med udgangspunkt i et samarbejde mellem TV 2 og partneren, udvikler vi helstøbte kampagner, der udfoldes i TV 2s programuniverser. Vi tager udgangspunkt i den pågældende kampagnes DNA og udvikler indholdsformater, der eksekveres på tværs af TV 2s platforme.

Se nogle af vores seneste samarbejder i videoen her:

 

Alle priser.png (2)

MØD TEAMET

Line_bredformat.png (1)

Line Smidstrup,
Kommerciel Indholdsudvikler

Kamma.png

Kamma Fogh Gustafsson,
Projektleder

Camilla_lys grå baggrund.png

Camilla Petersen,
Projektleder

Skjul
Line Smidstrup, Kommerciel Indholdsudvikler
Telefon: 30 10 03 58
Kamma Fogh Gustafsson, Projektleder
Telefon: 61 86 22 05
Camilla Petersen, Projektleder
Telefon: 40106196
Kontakt

Line Smidstrup
Kommerciel indholdsudvikler i Branded Content / AFP
Programafdelingen og Ekstern Produktion & Rettigheder

Telefon: +45 30 10 03 58

Email: lsmi@tv2.dk