200684.jpg
BLIV EN DEL AF PROGRAMSUCCESSERNE

Med et programsponsorat kan du lægge dit produkt op ad TV 2s populære programmer. Placeringen og synligheden i programfladen er helt unik, og dit produkt bliver eksponeret over for seerne som en direkte forlængelse af programmet .

Er du enesponsor på programmet, får du 100% ejerskab samt en høj grad af synlighed.

DET RIGTIGE MATCH

Vi finder det rigtige match mellem dit produkts værdier og programmets, så dit produkt og budskab rammer den helt rigtige målgruppe. Det skaber en tydelig rød tråd mellem dit produkt og det program, du vælger at sponsorere.

Digitale sponsorater

Et Digitalt sponsorat på tv2.dk er en effektiv måde at skabe opmærksomhed omkring både dig og din forretning.

Dit brand placeres solidt i brugernes bevidsthed på alle TV 2s netplatforme: Online video, bannere og apps.
Dit produkt ligger tæt op ad TV 2s brand, der har høj troværdighed og et stort kendskab landet over.

Du opnår dermed synlighed på nettet hos den brede befolkning, og et net-sponsorat løfter kendskabet til dig som sponsor og din forretning generelt.

RETNINGSLINIER FOR SPONSORATER 

Her kan du læse mere om vores retningslinier for sponsorering på TV 2: 

Lovgivning om sponsorater (pdf)

Produktionsbetingelser ved sponsorater (pdf)

Ellos_artikelbilled.jpg

ELLOS
OPLEVER EN STIGENDE ROI MED DERES TV SPONSORATER

Boligsiden_Forsidebilled.jpg

BOLIGSIDEN
STOR SUCCES MED TV 2 SPONSORATER

Lånlet_topbanner.jpg

LÅNLET
OPLEVEDE KÆMPE FREMGANG

Nørregade.jpg

NØRREGADE BOLCHER
BLEV GLADE I MUNDEN!

Skjul
ELLOS OPLEVER EN STIGENDE ROI MED DERES TV SPONSORATER

HVEM

Ellos er en af Nordens førende e-handelsvirksomheder inden for mode, skønhed og bolig.

HVAD GJORDE DE?

I 2016 har Ellos ændret deres mediestrategi med øget fokus på TV sponsorater. Målet har været at hæve besøgstallet på webshoppen og skabe kvalificeret kendskab til Ellos.

 

RESULTAT

Det skulle vise sig at være en rigtig god beslutning for Ellos at købe sponsorater på TV 2.

  • Det er især TV-sponsorater der driver trafik til Ellos website
  • Der er en høj synergi mellem TV-sponsorater og mobil visninger
  • ROI for sponsorater stiger over tid
  • Sponsorater driver volumen i salget

Læs den fulde Ellos case (pdf)

 

BOLIGSIDEN STOR SUCCES MED TV 2 SPONSORATER

HVEM

Boligsiden.dk er en boligportal som ejes af ejendomsmæglere og -/kæder. Formålet med boligsiden.dk har lige fra starten af været at gøre det lettere for boligkøbere at finde den ejendom, de er på jagt efter.

HVAD GJORDE DE?

Med henblik på at blive målgruppens foretrukne boligportal, er et højt kendskab af afgørende betydning for boligsiden.dk. boligsiden.dk har et mål om at ligge top of mind hos deres målgruppe.

For at øge kendskabet beslutter boligsiden.dk i foråret 2016 at teste effekten af sponsorater på TV 2. Casen er en ren case da den eneste mediestrategiske ændring boligsiden.dk foretog sig fra 2015 til 2016, var at køre sponsorater på TV 2.

RESULTAT

Boligsiden.dk opnår ved brugen af sponsorater på TV 2 sit hidtil højeste kendskabsniveau, og realiserer dermed deres målsætning.

Læs den fulde Boligsiden.dk case (pdf)

LÅNLET OPLEVEDE KÆMPE FREMGANG

HVEM ER LÅNLET?

Lånlet er en danskejet formidler af forbrugslån, der har eksisteret i mere end 20 år.

Markedsføringsmæssigt kommer Lånlet fra onlineverdenen, hvor alt registreres og monitoreres ned til mindste detalje. Det bevirker, at effekten af samtlige markedsføringstiltag følges og evalueres løbende, og at der tilsvarende bliver skruet op og ned for de enkelte kanaler alt efter, hvordan de leverer.

For at kunne vurdere effekten af de enkelte tiltag bedst muligt, er markedsføringsstrategien at teste en enkelt mediegruppe ad gangen. Når et givent medie har nået sin maksimale effekt, åbnes op for at teste nye medier af. Dette gøres for at opnå en så bred mediedækning som muligt, uden at miste overblikket over, hvilke mediegrupper der leverer. Dermed sikres, at forholdet mellem pris og resultat hele tiden holdes på et optimalt niveau.

Efter mange år udelukkende med online kanaler, blev denne strategi således startskuddet for, at Lånlet valgte at teste TV-mediet af.

HVAD GJORDE LÅNLET?

Den 18. maj 2015 gik Lånlet på TV 2 for første gang og det skulle vise sig at være en game changer på mange områder. Deres første sponsorkampagne på TV 2 var i forbindelse med Tour de France, sommeren 2015, hvor Lånlet valgte at kombinere; Sponsorat, TV spot og digital markedsføring på TV 2.

RESULTAT

  • Den direkte trafik til Lånlet steg til det 5 dobbelte ”over night”
  • Ud over en voldsom stigning i at søge på Lånlet, så steg antallet af antal godkendte ansøgninger til det højeste niveau nogensinde. Der er ingen tvivl om at TV 2 skaber volumen i salget.
  • Kendskabet til Lånlet er steget markant.
  • Aktivering af Tour sponsoratet hos diverse cykelforhandlere. Kunder spørger af sig selv efter Lånlet finansiering
  • Stor effekt af digital markedsføring på tv2.dk. Høj grad af Second screen effekt. En person ser en reklame for Lånlet på TV 2 hvorefter vedkommende straks går ind og søger på Lånlet

 

NØRREGADE BOLCHER BLEV GLADE I MUNDEN!

”Bliv glad i munden med bolcher fra Nørregade” sådan valgte bolche-fabrikanten at annoncere på landsdækkende tv med en kampagne på TV 2 og TV 2 CHARLIE.

ØGET KENDSKAB

Nørregade Bolcher fik stor gavn af eksponeringen, der skabte markant større kendskab til brandet og produkterne.

En analyse udarbejdet af TV 2 Analyse og Epinon viste, at resultaterne ikke var til at tage fejl af:

  • Hele 26% nævnte Nørregade Bolcher, da de blev spurgt om, hvilke bolche-mærker de kendte.
  • En tredobling af brand awareness set i forhold til perioden før annonceringen.
  • 66% angav, at de kendte det klassiske bolche-brand, når de blev direkte adspurgt om specifikt kendskab – en stigning på hele 12 procentpoint.
  • 45% angav, at de har set en af reklamerne med sloganet ”Bliv glad i munden…”.

Michael Spangsberg, Bolche- og flødebollefabrikant siger om kampagnen:
”TV 2 virker stadig fantastisk, og er det bedste medie, hvis man skal have salg og kendskab op i en fart. Det er vores lille bolchefabrik da et godt bevis for”.

 

 

Kontakt

Har du spørgsmål til programsponsorater, eller er du interesseret i at høre, hvordan du kommer i gang som sponsor eller annoncør på TV 2, er du meget velkommen til at kontakte:

Lina Hazuki

Team Manager, Sponsorships

Telefon: +45 20 24 39 34

Email: lier@tv2.dk