Transformation af TV 2 Nyhederne udbygger stærkt nyhedsbrand

De store nyhedsudsendelser på TV 2s hovedkanal har fået ny titel og hedder News til efternavn. Her bliver seerne mødt af ny visuel identitet, TV2.dk indeholder nu meget mere live-indhold, og TV 2 News styrkes som kanal med bl.a. et helt nyt og originalt program i aftenfladen; ’Newsroom’. 

 

Målet med transformationen, der slog igennem d. 2. oktober, er at fremtidssikre TV 2s nyhedstilbud i en tid, hvor seerne i højere grad forbruger deres nyheder digitalt. Her har TV 2 News gennem årene vist sit værd med sin stærke live-puls og breaking-position.

 

Det nye nyhedstilbud afspejler danskernes døgnrytme. Når du står op om morgenen og ser TV 2 News-kanalen, bliver du hurtigt opdateret. Om aftenen sætter du tempoet ned og ser Newsroom, for at blive beriget med dagens største historier - fortalt i nye, indsigtsfulde og originale perspektiver. 

 

Vi ved at sport samler danskerne og styrker vores fællesskab. Sporten bliver derfor en fast del af nyhedsudsendelserne og kommer nu ud til flere seere på TV 2 og TV 2 Play. En ændring, der dog betyder, at Sporten ikke længere vil have en selvstændig udsendelse.

 

Ram en attraktiv målgruppe på TV 2 News-kanalen

 

TV 2 News har en daglig dækning på over 600.000 seere. Kanalen når hver uge ud til ca. 1,4 millioner danskere, og seerandelen blandt voksne er på 11 procent – en share som blot er steget og steget siden lanceringen for snart 17 år siden.

 

Brugere på kanalen ser i gennemsnit 79 minutter, og her vil de se dine reklamer i et naturligt flow af korte blokke hen over sendefladen. Derudover er frafaldet på reklameblokken meget lavt og opmærksomheden høj. Længden af kampagneperioden kan variere fra én uge til ét år og som noget nyt kan du geo-segmentere News-kampagner via TV 2 Play.

 

På TV 2 News-kanalen får du som annoncør adgang til en attraktiv målgruppe af beslutningstagere, erhvervsledere og politikere. Dermed er kanalen tilpasset annoncører med et B2B budskab. Her vises dine reklamer i et brand safe miljø omgivet af solid nyhedsdækning og stærke magasinprogrammer.

Kontakt

Ønsker du at målrette din kampagne til News’ seere, så kontakt Morten Rafn fra TV 2 Reklamesalg på:

Telefon: +45 2440 7324

E-mail: moch@tv2.dk