Tv-mediets instrumentalitet

Vi hører tit spørgsmålet: ”Har streaming overhalet det traditionelle tv?”

Et spørgsmål, som vi synes bør lyde: ”Bliver der set lige så meget tv-indhold som tidligere”?

For forbrugeren handler det om at benytte sin tid på kvalitetsindhold på en stor skærm med lyd på og ikke hvordan indholdet teknisk bliver modtaget.

Når vi kigger på tv-mediet, ser danskerne i gennemsnit lidt over 3 timer hver dag.

Et højt forbrug, der faktisk er på niveau med sidste år og det tydeliggør, at tv-mediet holder stand.

Men selvom der stadig bliver set masser af tv, har måden vi ser det på forandret sig.

  • 68% bliver set live (flow-tv)
  • 32% on demand (streaming)

Hele 2/3 af seningen bliver dermed forbrugt live på et fastbestemt tidspunkt (inklusiv de rene streamingtjenester).

Så for at vende tilbage til spørgsmålet: Ja, der bliver faktisk set lige så meget tv indhold som tidligere.

Dykker vi ned i tallene hos TV 2-Familien, bliver der i gennemsnit set 83 minutter dagligt, på tværs af alle vores kanaler og tjenester, hvilket svarer til at 44% af den totale sening sker hos TV 2 Familien.

Heraf ses 86% live (flow-tv) og 14% on demand (streaming), hvilket selvfølgelig varierer afhængig af målgruppen.

 

Download de nyeste markedsupdates og bliv klogere på, hvordan danskerne ser tv-indhold.

Uanset din målgruppe, er kombinationen af begge platforme afgørende for at få den bedste kampagnedækning, da forbrugeren stiller hårdere krav til hvornår og hvordan indholdet skal konsumeres.

 

Vi tilpasser derfor hele tiden vores distributionsstrategi, for at møde forbrugeren i øjenhøjde og tiltrække så mange seere som muligt.

 

Når du som annoncører investerer dine mediekroner hos TV 2, er du garanteret den bedste medie-instrumentalitet:

  • i medier der stadig har meget højt forbrug
  • i et brand safe miljø op ad kvalitetsindhold
  • indhold der primært ses på en stor skærm med lyd på
  • og hvor dine reklamer ses til ende (fordi det er non-skip)

Vi hjælper mange forskellige virksomheder med at få det maksimale ud deres marketingbudget med tv-annoncens unikke potentiale.