ADDRESSABLE TV-BETINGELSER

UNDERLEVERING PÅ ADDRESSABLE TV

Afvikling af Addressable TV-kampagner opgøres altid ift. TV 2s tal.

I tilfælde af underleveringer tilbydes følgende muligheder:

  • Kampagnen går live igen og leveres færdigt hurtigst muligt.
  • Underleveringen lægges i banken og bruges på en fremtidig digital kampagne.

 

BANKEN, ADDRESSABLE TV OG DIGITAL

Banken bruges i 2024 til håndtering af værdien af eventuelle underleveringer, reguleringer, samt til værdien af uopsigelig omsætning. For underleveringers overførsel til banken gælder en bagatelgrænse på kr. 500,- og tilgodehavender på mindre end kr. 500,- bortfalder. Indeståender i banken skal senest være brugt den 30. november 2024, og kun eventuelle underleveringer fra december 2024 kan overføres til 2025.

Alle bankindeståender, som anvendes på kampagner i 2024 fratrækkes på faktura.

 

ADDRESSABLE TV – RESERVATIONER, FLYTNING OG ANNULLERING

Flytning, nedjustering og annullering skal ske skriftligt til tv2trafficdigital@tv2.dk. Addressable TV-reklamesendetid kan ikke overdrages.

 

RESERVATION AF ADDRESSABLE TV-KAMPAGNER 

Reservation af Addressable TV-kampagner skal ske skriftligt og kan kun foretages ved IO-indkøb. 

Fra en reservation er foretaget, skal en bindende booking foreligge senest 14 dage herefter. 
Er en reservation ikke konverteret til en booking inden da, forbeholder TV 2 sig retten til at annullere reservationen og sælge inventory til anden side. 

 

FLYTNING OG ANNULLERING

Flytning, nedjustering og annullering skal ske skriftligt. TV-reklamesendetiden kan ikke overdrages. 

 

FLYTNING AF KAMPAGNER

Kampagner kan frit flyttes i indeværende år.

 

NEDJUSTERING AF KAMPAGNER

Kampagner kan frit nedjusteres indtil 2 uger før kampagnens startdato. Hvis en nedjustering foretages senere end 2 uger før kampagnens startdato, skal det budget, som kampagnen nedjusteres med, senest anvendes indenfor det efterfølgende kvartal.

 

ANNULLERING AF KAMPAGNER

Kampagner kan frit annulleres indtil 2 uger før kampagnens startdato. Hvis en annullering foretages senere end 2 uger før kampagnens startdato, skal det budget som annulleres senest anvendes indenfor det efterfølgende kvartal.

  

Manglende aflevering af materiale betragtes de facto som en annullering.

 

RETNINGSLINJER VED KØB VIA PROGRAMMATIC GUARANTEED

Det er ikke muligt at reservere visninger ved køb af Addressable TV via Programmatic Guaranteed-platformen.

Programmatic Guaranteed proposals skal godkendes senest syv dage efter, de er sendt til godkendelse hos køber.

Accepteres proposal ikke af køber inden for fristen på syv dage, forbeholder TV 2 sig retten til at annullere det pågældende proposal og sælge inventory til anden side.

I det moment et programmatic guaranteed proposal accepteres af køber, gælder generelle priser og betingelser ift. flytning, nedjustering og annullering af kampagner.

 

RETNINGSLINJER VED BENYTTELSE AF TRACKING PÅ ADDRESSABLE TV-KAMPAGNER

Afvikling af Addressable TV-kampagner opgøres altid ift. TV 2s tal.

Ved brug af tredjepartstracking er det bureau/annoncørs eget ansvar at sikre og tjekke, at tracking er implementeret korrekt og at der kommer data igennem fra start.

 

Ret til omgående ændringer forbeholdes – herunder forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgt lager.