ADDRESSABLE TV BETINGELSER

UNDERLEVERING PÅ ADDRESSABLE TV

Afvikling af Addressable TV kampagner opgøres altid ift. TV 2s tal.

I tilfælde af underleveringer tilbydes følgende muligheder:

  • Kampagne går online igen og leveres færdigt hurtigst muligt.
  • Underlevering overføres til en kommende kampagne. Traffic kan godkende, at visninger konverteres til et andet produkt, såfremt lagersituationen tillader det.
  • Visningerne lægges i banken og bruges på en fremtidig digital kampagne.

BANKEN, ADDRESSABLE TV OG DIGITAL

Banken bruges i 2021 kun til værdien af eventuelle underleveringer samt reguleringer. For underleveringers overførsel til banken gælder en bagatelgrænse på kr. 2.000,- og tilgodehavender på mindre end kr. 2.000,- bortfalder. Indeståender i banken skal senest være brugt den 30. november 2021, og kun eventuelle underleveringer fra december 2021 kan overføres til 2022.

Alle bankindeståender, som anvendes på kampagner i 2021 fratrækkes på faktura.

ADDRESSABLE TV - FLYTNING OG ANNULLERING

Flytning, nedjustering og annullering skal ske skriftligt. Addressable TV-reklamesendetid kan ikke overdrages.

 

REGLER OMKRING FLYTNING AF ADDRESSABLE TV KAMPAGNER

Det er muligt at flytte kampagner frit indtil fire arbejdsdage før kampagnens startdato – så længe der er tale om en identisk kampagne (dvs. samme budget, samme annoncørprodukt m.v.).

Hvis flytningen ønskes senere end fire arbejdsdage før kampagnens startdato, betales et gebyr på 20% af omsætningen.

 

REGLER OMKRING NEDJUSTERING AF ADDRESSABLE TV KAMPAGNER

Bookede Addressable TV kampagner kan frit nedjusteres indtil to uger før startdato. Ved nedskrivninger på mere end 50% af det oprindelige budget betales et gebyr på 20% af det nedjusterede kampagnebudget.

Hvis nedskrivning foretages senere end de to uger og indtil fire arbejdsdage før kampagnens startdato, betales et gebyr på 20% af det nedjusterede kampagnebudget.

Sker nedjustering senere end fire dage før startdato, betales et gebyr på 50% af det nedjusterede kampagnebudget.

Hvis nedjustering sker samme dag, eller dagen efter kampagnestart, betales et gebyr på 70% af det nedjusterede kampagnebudget.

 

REGLER OMKRING ANNULERING AF ADDRESSABLE TV KAMPAGNER

Bookede Addressable TV kampagner kan indtil to uger før startdato annulleres mod et gebyr på 20% af det oprindeligt bookede kampagnebudget.

Hvis annullering foretages senere end de to uger og indtil fire arbejdsdage før startdato, betales et gebyr på 30% af det annullerede kampagnebudget.

Sker annullering senere end fire dage før startdato, betales et gebyr på 50% af det annullerede kampagnebudget.

Hvis annullering sker samme dag eller dagen efter kampagnestart, betales hele værdien af det annullerede kampagnebudget.

 

RETNINGSLINJER VED KØB VIA PROGRAMMATIC GUARANTEED

Det er ikke muligt at reservere visninger ved køb af Addressable TV via Programmatic Guaranteed platformen.

Programmatic Guaranteed proposals skal godkendes senest 7 dage efter, de er sendt til godkendelse hos køber.

Accepteres proposal ikke af køber inden for fristen på 7 dage, forbeholder TV 2 sig retten til at annullere det pågældende proposal og sælge inventory til anden side.

I det moment et programmatic guaranteed proposal accepteres af køber, gælder generelle priser og betingelser ift. flytning, nedjustering og annullering af kampagner.

 

Ret til omgående ændringer forbeholdes – herunder forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgt lager